مدیرعامل گروه دانش بنیان بسیج کشور، تحقق مردمی اقتصاد دانش‌بنیان را از ماموریت‌های مهم گروه اقتصاد بسیج برشمرد و گفت: در سال جاری هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به واسطه حمایت بسیج از شرکت‌های دانش بنیان در کشور با محوریت تجاری سازی ایجاد شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۵۰۳
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

مجتبی خرسندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی در مشهد، با اشاره به راه اندازی نخستین دفتر شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش خراسان رضوی، اظهار کرد: تحقق مردمی اقتصاد دانش‌بنیان یکی از ماموریت‌های گروه اقتصاد بسیج بوده و حمایت از شرکت‌هایی که در راستای تجاری سازی اولویت دارد.

مدیرعامل گروه دانش بنیان بسیج کشور افزود: سرمایه در گردش، مشارکت انتفاعی، وام قرض الحسنه جزو برنامه‌ها بوده و یکی از گروه‌های ۱۰ گانه بسیج، موضوع دانش بنیان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در افق سه ساله گروه دانش بنیان کشور، باید اشتغال‌زایی را به یک هزار و ۵۰۰ اشتغال مستقیم و ۲ هزار اشتغال غیر مستقیم برسانیم.

خرسندی ادامه داد: بسیج در محصولات نوآور و فناور و همچنین تجاری سازی آنها، حل مسائل فناورانه بر اساس نیازهای کشور فعالیت می کند و این مجموعه در حوزه تجاری سازی محصولاتی که قابلیت ورود به بازار دارد، سرمایه گذاری می‌کند.

وی تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه علم و فناوری، سرمایه‌گذاری بر روی محصولات و همچنین حل مساله توسط هسته‌های فناور و ارائه تسهیلات قرض الحسنه از جمله اهداف شرکت است.

تولید محصولات نوآور و تجاری‌سازی آنها

ایجاد هزار شغل در شرکت‌های دانش بنیان کشور/ ۱۱۹ شرکت دانش‌بنیان زیر چتر حمایتی بسیج قرار دارند

در ادامه این گفتگو مدیر شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش بسیج خراسان رضوی نیز گفت: این شرکت بر روی محصولات نوآور و فناور و همچنین تجاری سازی آن‌ها، حل مسائل فناورانه بر اساس نیازهای کشور فعالیت می کند.

محمود رضا کفاش افزود: این مجموعه در حوزه تجاری سازی محصولاتی که قابلیت ورود به بازار دارد، سرمایه گذاری می‌کند.

مدیر شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش بسیج خراسان رضوی بیان کرد: بسیج کردن ظرفیتهایی که در عرصه تولید محصول و علم و فناوری فعالیت دارند و شبکه سازی هدایت و حمایت از آنها از دیگر ماموریتهای شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش بسیج است.

وی ادامه داد: هدایت، حمایت و راهبری زیست بوم طرح‌های دانش بنیان مردم پایه و ارائه تسهیلات قرض الحسنه از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

کفاش با اشاره به راه‌اندازی اینگونه شرکت‌ها در سراسر کشور گفت: شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه علم و فناوری، سرمایه‌گذاری بر روی محصولات و همچنین حل مساله توسط هسته‌های فناور و ارائه تسهیلات قرض الحسنه از جمله اهداف این شرکت‌ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار