زنجان-مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان به تشریح اقدامات قرارگاه اقتصاد مقاومتی این استان پرداخت.
کد خبر: ۹۵۶۱۳۶۲
|
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

ایجاد طرح های حمایتی و اشتغالزایی همگام با اقتصاد مقاومتی در زنجان

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ در سال‌های گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه و با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب شعار سال را بر مبنای اقتصاد نامگذاری کرده اند و با تأکید بر رونق اقتصاد و اتکا بر توان داخلی، اقتصاد بدون نفت را از مهمترین عوامل توسعه و پیشرفت کشور عنوان داشته اند.

در همین راستا قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز به منظور کاهش مشکلات اقتصادی ونیز افزایش امیدآفرینی با ایجاد اشتغال بخصوص در مناطق کم برخوردار این استان توانسته است گامی هرچند کوچک در تحقق شعار سال بردارد.

اقبال جهانبخشی؛ مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفتگو با خبرنگار بسیج با تشریح اقدامات این قرارگاه گفت:تمرکز اصلی قرارگاه اقتصاد مقاومتی بر مبنای تسهیل گری، توانمند سازی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی اجتماع محور است.

وی با تشریح فعالیت‌های این قرارگاه در افزود:تسهیلگری و راه اندازی ۱۰ صندوق قرض الحسنه با ۴۰۰عضو و پرداخت ۲۱۲ فقره وام اشتغالزایی به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبار همین صندوق در شش ماهه نخست امسال نمونه‌ای از این اقدامات است.

جهانبخشی ادامه داد:از سال ۹۷ تاکنون ۶۳۷ صندوق راه اندازی شده که با اعتبار همین صندوق،۲هزار و۵۰۰ اشتغال خانگی ایجاد شده است.

وی با اشاره به تسهیلگری و راه اندازی یک تعاونی اشتغالزا و برگزاری ۵ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: ایجاد اشتغال برای هزار و۱۳۲ نفر با ۶۵۲ طرح اشتغالزایی به مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان از بانک‌های عامل از دیگر اقدامات قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان میباشد.


مسئول بسیج سازندگی استان زنجان همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد سه هزار نیروگاه خانگی خورشیدی ۵ کیلوواتی برای خانواده‌های کم برخوردار خبر داد و افزود: ۸۰ عدد ساخته شده و ۱۸۱ مورد نیز عقد قرارداد صورت گرفته و در حال اجرا می‌باشد.

جهانبخشی ادامه داد: رایزنی با قرارگاه خاتم جهت تجهیز سه کارگاه خیاطی وچاقوسازی، عقد تفاهم نامه همکاری با ۲۵ دستگاه دولتی و نهاد نظیر جهاد کشاورزی، هلال احمر، آموزش و پرورش و…، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فنی و حرفه ای، مهارتی، اقتصاد مقاومتی، امداد و نجات و مشاوره‌ای برای ۲هزار و۳۲۰ نفر و نیز اجرای طرح نهضت سواد آموزی برای ۵هزار و۱۳۰ نفر از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون از دیگر برنامه‌های اجرا شده در قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان می‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار