فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مخاطب شناسی و شناخت ذائقه نسل جدید انقلاب مهمترین راه مقابله با ترولینک و جنگ هیبریدی دشمن است.
کد خبر: ۹۵۶۱۰۲۱
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سرهنگ پاسدار سعدالله خیزات در نشست تخصصی سواد رسانه ای فعالین مجازی مناطق عشایری استان افزود: در بحث سواد رسانه ای باید مخاطب شناسی داشته باشیم و ذائقه افراد را بشناسیم تا بتوانیم با ترولینک و تهدیدات جنگ هیبریدی دشمن مقابله کنیم.
وی تصریح کرد: فضای مجازی هم بستر کاربرد مفید است و هم مضر لذا باید ضمن شناخت فرصت ها و تهدیدها بتوانیم به بهترین نحو خدمات انجام شده را در نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط دستگاه های متولی به جامعه هدف عشایری به خوبی منعکس کنیم.
خیزات اظهار داشت: دشمن قطعا با تهدیدهای امنیتی و جنگ ترکیبی در فضای مجازی، هویت و اعتقادات ما را نشانه گرفته است که می طلبد افسران جنگ نرم با شناخت این تهدیدات به بصیرت افزایی و شناساندن حقایق به نسل های جدید انقلاب اسلامی این تهدیدها را خنثی کنند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: اجازه ندهیم دشمن واقعیت را تحریف کند و وارونه جلوه دهد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نسل امروز کم حوصله اند و سریع توقع دارند به خواسته های خود برسند که اگر برآورده نشود ممکن است عواقب ناگواری به همراه داشته باشد. 
جانشین ناحیه عشایری نیز در این نشست به جمله منتسب به مقام معظم رهبری که" اگر رهبر نبودم مسئول فضای مجازی می شدم" اشاره کرد و از فعالین مجازی و عملکرد آنها برای تبیین حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکر کرد.

شناخت ذائقه نسل جدید انقلاب مهمترین راه مقابله جنگ هیبریدی دشمن است
سرهنگ دوم پاسدار سید صادق دانش اظهار داشت: شما جوانان و فعالین مجازی با اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی هستید و انقلاب و جنگ را درک نکردید و از نزدیک ندیدید ولی با اخلاص و دست خالی در این عرصه پای کار آمدید تا آرمان امام و شهدا ادامه پیدا کند و همسالان خود را نیز با معیارهای امام راحل و انقلاب اسلامی آشنا کنید.
معاونت علمی و پژوهشی ناحیه عشایری هم در این نشست تخصصی با بیان اینکه اهمیت مخاطب شناسی و ذائقه افراد در این است که شاید مطالبه های ما متناسب با خواسته نسل جدید نباشد افزود: تأثیراتی که نسل جدید از فضای مجازی می گیرند بیشتر از تأثیر والدین و معلم است.
علیرضا درجی یادآور شد: دریچه نگاه فرزندان ما و نسل جدید با ما فرق می کند، و ایده ها و تفکرات ما را ایده های منسوخ می دانند و لازم است سواد رسانه ای داشته باشیم.

شناخت ذائقه نسل جدید انقلاب مهمترین راه مقابله جنگ هیبریدی دشمن است
در ادامه نشست فعالین مجازی، معاونت اطلاعات ناحیه عشایری عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی که اساس آن اسلام ناب محمدی است دشمن برای سرنگونی انقلاب نوپای ما جنگ سخت را شروع کرد، و همه کشورهای دنیا تجهیزات و نیروی انسانی را پای کار آورد و در جنگ هشت ساله مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستادند که شکست سختی خوردند.
وی بیان داشت: دشمن تهدید نرم را در دهه هفتاد راه اندازی کرد که موفقیت هایی کسب کرد ولی باز به اهداف خود نرسیدند لذا جنگی را تحت عنوان نبرد هیبریدی یا جنگ ترکیبی در دهه هشتاد با تلفیق همه اینها پای کار آورد که در بستر فضای مجازی است.
این مسئول با بیان اینکه ترولینک به فعالیت های سازمان یافته در فضای مجازی با تعداد زیادی اکانت جعلی به دو منظور تأثیرپذیری و سازماندهی بوسیله ربات ها و نرم افزارهای خاص یا هدایت گر حقیقی که افرادی پشت پرده آنها هستند علیه جمهوری اسلامی گفته می شود افزود: گاهی در عرض یک شبانه روز مطالب چند میلیون بازنشر می شوند که حقیقی نیستند و به صورت مصنوعی و جنگ ترکیبی علیه نظام جمهوری اسلامی است.
این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: تهدیدها را ما همواره خنثی کرده ایم ولی در بحث آسیب های جنگ ترکیبی باید دقت کنیم دشمن از تجمع افراد در چند شهر با دادن زمان مشخص به سمت اغتشاش و آشوب محله ای و انتشار گسترده در فضای مجازی روی آورده است لذا بهانه های کوچک مشکلات یک منطقه را در بحث آب و مسمویت و ...را به کل کشور گسترش می دهند.
وی در پایان تأکید کرد:جمهوری اسلامی با گذر از جنگ هیبریدی، پیچ تاریخی را رد می کند و مثل همیشه دشمن ناکام می ماند ولی انتظار می رود با شناسایی نارسایی ها و آسیب های هر منطقه اجازه ندهیم به تهدید و اغتشاش کشیده شود و دشمن از افراد ناراضی و اعتراضات صنفی توسط اراذل و اوباش سواستفاده کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار