جانشین بسیج اساتید استان مرکزی از ارسال 387 اثر به جشنواره شهید چمران در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۰۶۴۸
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

محمدعلی آقامحمدی جانشین بسیج اساتید استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با تاکید بر اینکه یكی از انتظارات مقام معظم رهبری از بسیج حرکت در مسیر جهاد علمی است، گفت: یکی از انتظارات مقام معظم رهبری از بسیج این است كه بتواند در مسیر جهاد علمی و مجاهدت عالمانه گام‌های استواری بردارد.

وی افزود: بسیج اساتید نیز یک تشکل گسترده و فراگیر علمی و یک شبکه متخصص، متعهد و مجاهد است که بی‌شک در عرصه جهاد علمی می‌تواند سهم مهمی داشته باشد.

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی تحقق جهاد تبیین را از دیگر مأموریت‌های بسیج اساتید عنوان و تصریح کرد: در این راستا همزمان با هفته بسیج برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و بازدید از واحدهای تولیدی در سطح استان و کشور برگزار شد.

آقامحمدی به تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازمان بسیج اساتید استان مرکزی پرداخت و گفت: مهم‌ترین برنامه اجرایی در این هفته برگزاری جلسات «جهاد تبیین» در مساجد و دانشگاه‌ها بوده است؛ حضرت امام راحل فرمودند «دانشگاه کارخانه انسان سازی است»، اگر دانشگاه کارخانه انسان‌سازی باشد، این موضوع فراتر از انتقال دانش و تجربه، مسئولیت ما را بسیار سنگین می‌کند.

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که باید توسط اساتید در شرایط کنونی جامعه انجام شود، پاسخ به شبهات ذهنی دانشجویان است که جلسات جهاد تبیین با این نگاه در سطح دانشگاه‌ها برای اساتید و دانشجویان برگزار شده است.

وی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید متعهد و توانمند جلساتی را نیز در سطح مساجد استان برگزار کردیم و تلاش کردیم تا از ظرفیت مساجد به عنوان یک پایگاه تبلیغی و فرهنگی بهره بگیریم.

آقامحمدی برگزاری حلقات صالحین در دانشگاه‌ها با موضوع «حجاب و عفاف»، «جهاد تبیین»، «معنویت و آخرت‌گرایی» را از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج اعلام کرد و گفت: جامعه هدف نیز در این بخش اساتید دانشگاه‌های استان بود.

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی به شاخص‌ترین برنامه اجرایی سازمان بسیج اساتید استان مرکزی در هفته بسیج اشاره و تصریح کرد: نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور با سخنرانی رئیس قوه قضائیه بود که همزمان در دانشگاه‌های ساوه، دلیجان، اراک و تفرش برگزار شد و هر یک از این دانشگاه‌ها در کنار این نشست برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک و اجرایی کردند.

آقامحمدی یادآور شد: شکل‌گیری هسته‌های چهارگانه علمی گفتمان‌سازف توانمندساز دانشی و فناور مسئله محور در تعدادی از کانون‌های استان شکل گرفت. این هسته‌ها بهترین فرصت برای شکل‌گیری ارتباط استاد و دانشجو و افزایش تعامل آن‌ها است، چون طرفین هم به صورت مستمر با یکدیگر در ارتباط هستند، هم خروجی مطلوب علمی، باعث ایجاد انگیزه در دانشجویان می‌شود.

وی از ارسال 387 اثر به جشنواره شهید چمران در استان مرکزی خبر داد و گفت: تعیین کمیته‌های علمی و اجرایی و شروع به کار این جشنواره همزمان با هفته بسیج رقم خورد و اساتید محصولات علمی خود را به این جشنواره ارسال کردند که باتوجه به آثار دریافتی استقبال خوبی از آن شده است.

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی ارائه طرحی برای مسئله سرمایه اجتماعی با محوریت امیدآفرینی و ایجاد اعتماد عمومی به مجمع عمومی بسیجیان استان را از دیگر اقدامات اجرایی در هفته بسیج عنوان و خاطرنشان کرد: همزمان با هفته بسیج گلباران قبور شهدا و شهدای گمنام دانشگاه‌ها نیز با حضور اساتید و دانشجویان انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار