معاون استاندار تهران در ادامه پیگیری مصوبات جلسه ستاد تسهیل فرمانداری ویژه شهرستان ری از چند شرکت تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد دیدن کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این واحدهای تولیدی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۶۰۴۳۱
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

   داود فراهانی مدیر عامل شرکت جهان کریستال( جهان زیوان) در حاشیه دیدار دکتر مهدی باب الحوائجی از این شرکت، درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج، سرمایه درگردش، انرژی، بیمه و مالیات را از مهم ترین مشکلات اکثر واحدهای تولیدی دانست و گفت: ضعف دیپلماسی سیاسی نیز بر این معضلات افزوده است.

وی افزود: ما باید در زنجیره ارزش دنیا قرار بگیریم که بدون دیپلماسی فعال نمی توانیم کار کنیم. نمی شود با یک کشوری رابطه سیاسی خود را قطع کنید اما صادرات شما قطع نشود. وقتی با عربستان قطع رابطه می کنیم کشورهای دیگر هم به تبع آن عقب نشینی می کنند. در بحث صادارت باید دیپلماسی فعال داشته باشیم تا اقتصاد کشور تحت تاثیر قرار نگیرد.  بعد تعطیلی سفارت ایران در عربستان، به دستور مقامات این کشور کلیه اجناس و کالاهای ما از سطح  فروشگاه های این کشور جمع شد و اکنون بعد از برقراری روابط سیاسی راه اندازی دوباره مراودات اقتصادی  به این راحتی ها نیست. 

وی اظهار داشت: شرکت جهان کریستال تولید کننده ظروف کریستال، قطعات لوستر کریستال و انواع قطعات دکوری و پذیرایی کریستال است که برای 400 نفر به طور مستقیم   و 4000 نفر   غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. ما   جزو تولید کنندگان برتر جهان هستیم اما در حوزه صنعت مشکلاتی  داریم که بخش اصلی آن برمی گردد به سرمایه در گردش ، قیمت گاز و خدمات زیر بنایی شامل آب و برق که در شهرک ضعیف است همچنین مشکلاتی   در حوزه مالیات  و بیمه داریم که از مسئولان می خواهیم این مسائل را از پیش پای تولید کنندگان بردارند.

داود فراهانی اظهار داشت: میانگین سنی پرسنل ما 27 سال است و یک شرکت پیشرو در منطقه هستیم. این تولید کننده موضوع قاچاق را یک بحث قدیمی دانست و گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که سیستم حاکمیتی کشور با قاچاق یک همزیستی مسالمت آمیز دارد و این موضوع دیگر تبدیل به بخشی از سیستم شده است و اگر بخواهند معضل قاچاق حل شود فقط اعلام کنند ارز کالای قاچاق از کجا تامین می شود؟! در این صورت مشکل قاچاق حل می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته هم مسئولان از شهرک صنعتی بازدید داشتند که در آن دیدار هم مشکلات گاز و انرژی را مطرح کردیم اما هنوز بعد از گذشت یک سال این مشکل برطرف نشده است ؛ هر سال تابستان اداره برق نامه می دهد که برق شما را قطع می کنیم و قطع  می کنند زمستان هم اداره گاز نامه می زند گاز شما را قطع می کنیم که مدیران فرمانداری حمایت کردند و گاز ما را قطع نکردند؛ اما  فقط کوره روشن بود و عملا تولید با مشکل مواجه بود. چندین سال است که این بلا را بر سر ما تولید کنندگان می آورند و در یک مقاطعی تولید ما به صفر می رسد.

این تولید کننده کریستال اظهار داشت: ما در ابتدا تکنولوژی و دانش خارجی را به کشور منتقل کردیم و در اینجا زیست بوم بچه ها را شکل دادیم خودشان پرورش پیدا کردند و در حال حاضر تمام بچه های ما تمامی امور را از لحاظ  تکنولوژی و دانش فنی انجام می دهند  ما به کشور های مختلف از جمله عربستان، امارات، کویت ، مصر ، لبنان وسایر کشورها صادارت داشته ایم  اما متاسفانه بخش عمده ای از صادارت به عربستان و مصر را از دست داده ایم ضعف دیپلماسی سیاسی مسئولان کشور موجب قطع صادارت شده است؛ البته بعد تعطیلی سفارت ایران در عربستان، به دستور مقامات کشور عربستان کلیه اجناس و کالاهای ما از سطح  فروشگاه های این کشور جمع شد و حتی بعد از برقراری روابط سیاسی راه اندازی دوباره مراودات اقتصادی  به این راحتی ها نیست.  همچنین در بحث صادارت به جهت بازگشت ارز صادراتی دچار مشکل هستیم.   

تخصیص آب از پساب های اطراف تهران برای  شهرک صنعتی شمس آباد  

مهدی باب الحوائجی معاون استاندار و فرماندارشهرستان ری نیز در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی شمس آباد گفت: در این شهرک، واحدهایی  مبتنی بر روش های دانش بنیان در حال تولید محصولات جدید هستند و این نشان می دهد که فرزندان ایران می توانند اقدامات شایسته ای در حد استاندارد های بین المللی تولید کنند. یکی از اتفاقات خوبی که رقم خورده این است که تحریم ها باعث رشد دانش بومی ایرانی و باعث رشد تکنولوژی و افزایش تولید شده است  و همه صنعتگران و واحد های تولیدی که از آنها بازدید کردیم پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته اند که بسیار امیدوار کننده است و  نگاه به درون و نگاه به سیستم های داخلی و افزایش کیفی تولید در این واحد ها بسیار مشهود بود.

وی افزود: سرمایه درگردش و پرداختی ها از جمله مالیات  و بیمه های تامین اجتماعی  عمده ترین مشکلات صنیع است که پیگیری های لازم در جهت تسهیل امور این عزیزان اتفاق خواهد افتاد. این بازدید در راستای جلسه کارگروه رفع موانع تولید و تسریع در امور تولید کنندگان انجام شد که در این راستا 10 مگاوات برق برای شهرک صنعتی شمس آباد درنظر گرفته شده و شرکت برق متولی این موضوع شد تا برق مورد نیاز را در اختیار صنعتگران قرار دهد.

 در بحث آب شهرک هم اتفاقات خوبی در حال وقوع است؛ تخصیص ویژه ای از   یکی از پساب های اطراف تهران و انتقال به این شهرک صورت گرفته  تا مشکل آب صنعتی این عزیزان هم حل شود درخصوص سرمایه درگردش و حمایت بانک ها حتما از ظرفیت های استانداری استفاده خواهد شد و بعضی از طرح ها در ستاد تسهیل استان مطرح و سرمایه در گردش آنها حل و فصل خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار