دوره توانمندسازی مربیان سفیران مهر در بسیج خواهران شهرستان نیکشهر به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۹۰۴۱
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج ازنیکشهر حجت الاسلام والمسلمین نعیم اربابی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نیکشهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ و دو فرع از فروع دوگانه دین مبین اسلام محسوب می‌شوند امام علی علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر را عنایت دین قوام شریعت و با فضیلت‌ترین اعمال بندگان خدا توصیف می‌نماید که حتی از جهاد در راه خداوند نیز بالاتر است.

حجت الاسلام والمسلمین نعیم اربابی درادامه افزود: از دیدگاه آن حضرت این دو فریضه برکات فراوانی در جامعه اسلامی به دنبال دارد و در مقابل ترک آنها مستوجب نزول بلا و خطرات زیادی است.

این مقام مسئول در ادامه به نقش بی بدیل زنان درجامعه اشاره کرده وگفت: اسلام با ظرافت شایان توجه نقش زن را در حوزه‌های مختلف جامعه به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت فرزندان صالح و مجاهدان راه خدا تبیین کرده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: زن علاوه بر رسالت و مسئولیت تربیت نسل هوشمند و متعهد رسالت حضور در صحنه‌های اجتماعی را نیز بر عهده دارد، بنابراین اسلام با برخورد اصولی ضمن رفع مشکلات زمینه رشد و تعالی زن را مهیا کرده و با منطق ریزبینی و دوراندیشی ویژه‌ای نارسایی‌ها ضعف‌ها و ناهنجاری‌های جامعه را اصلاح می‌کند و با طرح برنامه‌های راهگشا و رساندن جامعه به قله سلامت زمینه حضور آحاد مردم به ویژه زنان را در صحنه‌های فرهنگی اجتماعی و غیره فراهم می‌آورد.

ارسال نظرات