سردار شریف،سخنگوی سپاه گفت: اهمیت انتخابات و مشارکت مردم هم از جهت انتخاب نامزد اصلح قابل توجه است و هم از جهت امنیت ملی. یکی از مواردی که باعث می‌شود نقشه‌های دشمنان نسبت به مردم ایران تغییر پیدا کند؛ میزان مشارکت آنها در انتخابات است.
کد خبر: ۹۵۵۸۹۵۱
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

مشارکت مردم در انتخابات؛ تأمین‌کننده امنیت ملی/تفکر بسیجی در جسم و روح مردم غزه تبلور دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «رمضان شریف» در برنامه زنده تلویزیونی «اشاره» که به مناسبت هفته بسیج از سیمای خراسان رضوی پخش شد، با گرامیداشت هفته بسیج و پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در عملیات «طوفان‌الاقصی» اظهار داشت: امام خمینی (ره) در بیانات خود رژیم صهیونیستی را به یک غده سرطانی تشبیه کردند که بایستی نابود شود و تا وقتی که این رژیم نابود نشود هیچ یک از ابناء بشر روی آرامش را به خود نخواهند دید.

راهبرد نیل تا فرات شکست خورده است

وی افزود: امروز خیل مردم خشمگین؛ از اعمال و رفتار صهیونیست‌ها در سراسر دنیا، حتی کشور‌هایی که دولت‌هایشان حامی اسرائیل هستند، به این نتیجه رسیده‌اند که فرمایش امام راحل درباره اسرائیل، دقیق، حکیمانه و الهی بوده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: خدا را شاکریم؛ که پیروزی انقلاب یک نقطه عطفی شد برای مبارزان فلسطینی چراکه راهبرد‌هایی که آن مبارزان برای آزادی فلسطین تجربه کرده بودند؛ تقریبا به مرگ تدریجی اهالی این کشور اشغال شده و آوارگی و تخریب منازل و مزارع آن‌ها منتج شده بود. اما راهبر مقاومت، ایستادگی و جهاد و همچنین عدم توجه به کمک‌های خارج از مرز‌ها باعث شد تا آن‌ها روی پای خود بایستند.

 طوفان‌الاقصی، در نوع خود یک عملیات معجزه‌آسا بود

وی در تکمیل صحبت خود یادآور شد: اسرائیلی‌ها راهبرد نیل تا فرات را دنبال می‌کردند، اما راهبرد مبارزاتی جدید و جریان مقاومت باعث شد تا آن‌ها در اطراف همان ۲۷ هزار کیلومتری که اشغال کرده بودند را دیوار بتنی بزرگ بکشند. امروز شاهد هستیم که این دیوار در عملیات «طوفان‌الاقصی»؛ شکسته شد به طوری که در کمتر از سه ساعت، هزار رزمنده از آن دیوار عبور کرده و این عملیات معجزه‌آسا را انجام دادند.

سردار شریف در ادامه درباره میزان ضعف رژیم صهیونیستی پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» گفت: امروز تمام دنیا به این نتیجه رسیده است که رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب، نژادپرست و به تمام معنا بی‌توجه به قوانین بین‌المللی است به طوری که گوش شنوایی برای شنیدن حرف هیچ کس را ندارد و جز با زبان زور و قدرت متوجه مطلبی نخواهد شد. رزمندگان و مردم فلسطین در روز‌های گذشته و در میدان طوری عمل کردند که هم رژیم صهیونیستی را وادار به شکست کردند و هم با عملکرد خود جریان مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها زیر سئوال رفت.

وی همچنین در تشریح چرایی و چگونگی پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین افزود: چنین پیروزی بر اساس راهبرد اعلامی صهیونیست‌ها به دست می‌آید چراکه در روز پس از عملیات «طوفان‌الاقصی»؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس سه الی چهار راهبرد این رژیم را برای نابودی و حذف حماس اعلام کرد: ابتدا؛ آوارگی مردم غزه و اخراج آن‌ها از فلسطین بود که در این زمینه آن‌ها با برخی از کشور‌ها مثل قطر، اردن و مصر هم در زمینه مذاکره داشتند تا بتوانند مردم غزه را به این مناطق کوچ دهند. دوم، نابودی حماس سوم، ترور رهبران حماس و چهارم؛ آزادسازی گروگان‌ها (به تعبیر رژیم صهیونیستی) یا اسیران اسرئیلی از طریق راهبرد نظامی بود.

تفکر بسیجی در جسم و روح مردم غزه تبلور دارد

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: امروز شاهدیم که هیچ کدام از این مواردی که ذکرش رفت محقق نشده است چراکه تفکری مثل حماس؛ همانند تفکر بسیج در کشور ایران است. این تفکر در جسم و روح مردم غزه و حتی کل فلسطین جای خود را پیدا کرده است.

سردار شریف در ادامه با ذکر مثالی یادآور شد: در بین خلبانان نظامی تعبیری هست مبنی بر اینکه «خلبانان در عین اینکه نظامی هستند، اما با شرف هستند»، اما این نکته یا مطلب برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی صدق نمی‎کند چراکه آن‌ها در جا‌های مختلف اثبات کرده‌اند که انسان‌های بی‌شرفی هستند، زیرا آن‌ها شهری را که فاقد هرگونه پدافند هوایی است را بیش از چهل روز بمباران کردند و در این بمباران‌ها اغلب مکان‌های عمومی مثل مساجد، بیمارستان‌ها، کلیسا‌ها و مدارس را مورد هدف قرار دادند. این رژیم غاصب به حداقلی‌های قوانین جنگ هم در این روز‌ها پایبند نبوده است.

دفاع مقدس و مقابله با ویروس کرونا؛ اوج تبلور حضور بسیج در عرصه‌های دفاعی و اجتماعی است

وی در بخش دیگر صحبت خود در تشریح فعالیت‌های بسیج اظهار کرد: امام خمینی (ره) در روز چهارم آذرماه ۱۳۵۸؛ در جمع کارکنان سپاه پاسداران مرکز تهران‏ با این سخن تاریخی خود که فرمودند: «یک کشوری با ۲۰ میلیون جوان که دارد بیست‏‎ ‎‏میلیون تفنگدار داشته باشد. بیست میلیون ارتش داشته باشد و این یک چنین مملکتی‏‎ ‎‏آسیب‌بردار نیست» فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کردند. نه سال بعد از این پیام، امام خمینی (ره) در آخرین پیام خود خطاب به بسیجیان از تعابیر بلندی در وصف آن‌ها استفاده کرده و می‌فرمایند: «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع‏‎ ‎‏دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الاّ هر لحظه باید منتظر حادثه ماند. ‏‎.. باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ‏‎ ‎‏اسلامی باشند و این شدنی است، چراکه بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید‏‎ ‎‏هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. ‏‎ ‎‏شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح‏‎ ‎‏جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامی در جهان‏‎ ‎‏نیازمند فداکاری‌های شماست و مسئولین تنها با پشتوانۀ شماست که می‌توانند به تمامی‏‎ ‎‏تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا و شوروی می‌شود به زندگی‏ مسالمت‌آمیز توأم با صلح و آزادی رسید». امروز در جریان غزه شاهد هستیم که چشمه‌ای از چنین رویکردی نمایان شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین درباره میزان آشنایی و شناخت نسل جدید از فعالیت بسیج گفت: تبلور حضور بسیجیان در جامعه؛ برای بیشتر مردم ایران مربوط به دوران دفاع مقدس و حضور آن‌ها در جبهه‌ها است، اما نسل جدید؛ اطلاعی از آن مقطع تاریخی ندارد و اگر هم شناختی از بسیج داشته باشد، آن شناخت مربوط به اطلاعاتی است که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به او داده‌اند که بخش عمده آن‌ها هم در جهت تخریب این شجره طیبه مشغول به کار هستند. شاید بتوان گفت کمی از این تبلور و حضور بسیج در دوران همه‌گیری ویروس کرونا برای این نسل آشکار شد.

اگر بسیج نبود سرنوشت جنگ به شکل دیگری رقم می‌خورد

سردار شریف با اشاره به اینکه اگر امروز بسیج به جایگاه والای خود رسیده به خاطر صداقت و اطاعت بسیجیان از رهبر و امام خود به عنوان یک سرفصل است، در ادامه یادآور شد: دیروز بسیجیان از سراسر کشور خود را به جبهه‌ها رساندند و با دست خالی در مقابل ژنرال‌های آموزش دیده حزب بعث مبارزه کردند و با اخذ غنایم آن‌ها بر علیه خودشان، جنگ تحمیلی را اداره کردند. اگر بسیج نبود سرنوشت جنگ به شکل دیگری رقم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه حضور بسیج در مقاطع پس از دوران دفاع مقدس، منشا خیر و برکت بوده است، خاطرنشان کرد: بسیجیان در حوزه‌های مختلف از حوزه امنیتی گرفته تا بلایای طبیعی و شیوع ویروس کرونا برای رضای خدا وارد میدان خدمت شده و می‌شوند.

کشور ایران بر پایه انتخابات؛ اداره و هدایت می‌شود

این مقام مسئول در پایان صحبت خود درباره میزان اهمیت و حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری گفت: کشور ایران بر پایه انتخابات در عرصه‌های مختلف اعم از خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی اداره و هدایت می‌شود و در این زمینه جمهوری اسلامی ایران دارای یک مردم‌سالاری دینی منحصر به فردی است. اهمیت انتخابات و مشارکت مردم هم از جهت انتخاب نامزد اصلح قابل و هم از جهت امنیت ملی توجه است.

وی در تشریح تأثیر حضور مردم به جهت تأمین امنیت ملی کشور گفت: یکی از عواملی که باعث می‌شود نقشه‌های دشمنان نسبت به مردم ایران تغییر پیدا کند؛ میزان مشارکت آن‌ها در انتخابات است. مواردی از این دست بار‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است.

شریف تأکید کرد: به لحاظ امنیت در انتخابات؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نهاد‌هایی مثل فراجا و وزارت اطلاعات در تعامل است و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد. اما در جهت ترغیب به حضور در انتخابات؛ بسیج همچون گذشته در این زمینه تلاش خواهد داشت تا این مهم محقق شود. اگر این موضوع به درستی تحقق پیدا کند، می‌توان گفت که توانسته‌ایم تلاش‌های تبلیغاتی و مسموم شبکه‌های معاند و فضای مجازی در این زمینه را معکوس کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار