خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: فرهنگ بسیج ما قابلیت دارد که جهانی شود و اهداف و داشته‌های آن اینگونه است همانطور که مکتب اهل بیت (ع) این قابلیت را دارد که در جهان عرضه شود.
کد خبر: ۹۵۵۷۵۹۴
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

فرهنگ و تفکر بسیجی باید جهانی شود/بسیج الگوی جبهه مقاومت در منطقهبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با گرامیداشت ایام فاطمیه اول، با بیان اینکه خداوند حضرت زهرا (س) را عصاره خلقت معرفی کرده و باید استفاده کرد، افزود: از ابعاد شخصیت حضرت فاطمه (س) فرزند داری و توجه به خانواده و حضور در جهاد و دفاع از ولایت و عبادت است که جمع این‌ها برای ما سخت است.
او به سخنان رهبر انقلاب در جمع ورزشکاران و مدال آوران اشاره کرد و گفت: احترام به پرچم و رعایت حجاب و عفاف و اهدا مدال به شهدا را رهبر انقلاب مورد توجه قرار داد و گلایه از مسئولین جهانی کردند که ورزش اگر سیاسی نیست چرا اینگونه برخورد می‌شود و از مسئولین داخلی هم خواستند به مشکلات ورزشکاران رسیدگی کنند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر تقویت ورزش باستانی به فرموده رهبر انقلاب که ورزش اصیل و ریشه در ایرانیت و اسلامیت دارد، اظهار کرد: باید مسئولین به این ورزش توجه کنند و پول بیت المال باید در ورزش‌های اصیل مورد توجه قرار گیرد و حتی مادر حوزه علمیه شاهرخیه بسطام گود زورخانه داشتیم و باید فعال شود.
او با اشاره به هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج در ۵ آذر ماه به فرموده امام راحل، گفت: فرهنگ بسیج ما قابلیت دارد که رهبری هم تاکید کردند، قابلیت جهانی شدن را دارد و اهداف و داشته‌های آن اینگونه است همانطور که مکتب اهل بیت این قابلیت را دارد که در جهان عرضه شود.
امینی با اشاره به نفوذ فرهنگ بسیجی در منطقه غرب آسیا، بعنوان کرد: امام راحل در بیانات خود بر بسیج مستضعفین تاکید دارند که شامل کل مستضعفین جهان می‌شود و امام می‌فرماید (بسیج میقات پا برهنگان، لشکر مخلص خدا، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های آن اذان رشادت و شهادت سروده اند.)
او ادامه داد: امروز اگر موشک‌های یمن رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد و جرات پیدا می‌کند این ملت کشتی رژیم صهیونیستی را توقیف می‌کند و حشدالشعبی که داعش را نابود کرد عین الاسد و منافع نامشروع را هدف قرار می‌دهد و ملت مظلوم غزه و حماس همه برگرفته از فرهنگ بسیجی است.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: آنچه که مردم دنیا را به حرکت واداشت تا انزجار خود را ار رژیم جعلی اعلام کنند برگرفته از فرهنگ بسیجی است و قابلت فراگیری جهانی را دارد و باید قدر این نعمت را بدانیم که هم فراگیری در اقشار و اهداف دارد.
او نسبت به غزه درس‌ها و عبرت‌هایی را بیان کرد و افزود: صبر و مقاومت یکی از درس‌های غزه است و شکرگذاری در سخت‌ترین شرایط درس دیگری است و نباید یادمان برود و به دنیا این ذرس‌ها را مقاومت غزه داد.
امینی وحدت و اتحاد را از درس‌های دیگر غزه عنوان کرد و گفت: تدبیر و برنامه ریزی درس بزرگ دیگری بود کهدر طوفان الاقصی ضربه فنی کردند رژیم صهونیستی و اتکا به حمایت مردم از درس‌های دیگر است.
امام جمعه شاهرود به عبرت‌های غزه نیز اشاره کرد و افزود: بر ملا شدن چهره تزویر غربیان و رسوا شدن سازمان‌های بین المللی که رسوا شدند.
او به طرح‌های بین المللی در خصوص غزه اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها مثل همه طرح‌های رژیم غاصب صهیونیستی نشدنی است و ملت فلسطین و مقاومت هست و نمی‌توانند کار پیش ببرند.
امینی بر تعصب به کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: تولیدگران باید استاندار‌ها را بالا ببرند، اما چرا پول ما کارخانه‌های کشور‌های دیگر را استفاده تا چرخه آن‌ها فعال باشد و باید تعصب به جا به جنس مملکت را ترویج کنیم تا فناوری و نوآوری در صنایع تقویت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها