خبرهای داغ:
سرهنگ مختاری:

کتاب «نهاوند در انقلاب اسلامی» در نهاوند رونمایی می‌شود

همدان-فرمانده سپاه نهاوند گفت: کتاب ارزشمند و غنی «نهاوند در انقلاب اسلامی» با حضور رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور به مناسبت هفته بسیج روز شنبه ۴ آذر رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۶۶۷۶
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی مختاری در جلسه هماهنگی برگزاری رونمایی از کتاب «نهاوند در انقلاب اسلامی» اظهار کرد: در هفته بسیج امسال برنامه‌های فرهنگی و هنری خوبی تدارک دیده‌شده که بخشی انجام‌شده و در روزهای آینده نیز بخشی دیگر از این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در این هفته چند جلد کتاب مرتبط با انقلاب اسلامی و بسیج رونمایی می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: روز شنبه کتاب فاخر و ارزشمند «نهاوند در انقلاب اسلامی» با حضور و سخنرانی دکتر محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم روز شنبه چهارم آذر ماه از ساعت ۹ صبح در کانون شهید باهنر آغاز و از شبکه‌های سیما استانی و سراسری پخش می‌شود.

مختاری بیان کرد: از اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به کتاب دعوت می‌کنیم در این مراسم شرکت کرده و با این کتاب بسیار خوب و پرمحتوا آشنا شوند.

وی گفت: کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» در پنج فصل به بررسی تحولات شهرستان نهاوند در دوره پهلوی و واکاوی زمینه‌های حضور این شهرستان در انقلاب اسلامی پرداخته است.

فرمانده سپاه نهاوند ادامه داد: از نکات قابل‌توجه در خصوص این کتاب، این است که این اثر به نحوی دانشنامه اماکن، افراد، رویدادها و … ۱۰۰ سال اخیر نهاوند شمرده می‌شود و در این اثر به تحولات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به‌موازات تحولات سیاسی پرداخته‌شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نویسندگان کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» آقایان علی و فرشید جعفری است و پژوهش، تحقیق و انتشار این کتاب ۶۰۰ صفحه‌ای حاصل پنج سال تلاش آن‌ها است.

این کتاب در پنج فصل با عناوین تحولات نهاوند از شکل‌گیری رژیم پهلوی تا اوایل دهه ۱۳۵۰، زمینه‌ها و پیامدهای شکل‌گیری گروه ابوذر نهاوند، واکاوی حوادث نهاوند از شهادت ۶ عضو کادر مرکزی گروه ابوذر تا پایان سال ۱۳۵۶، گام‌به‌گام تا پیروزی (حوادث نهاوند در سال ۱۳۵۷) و نتیجه‌گیری، تنظیم و چاپ‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار