مسئول بسیج جامعه پزشکی گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز به مناسبت هفته بسیج، ۴۴ تیم پزشکی جهت برپایی اردوهای جهادی پزشکی به مناطق کم برخوردار استان البرز اعزام کرده است.
کد خبر: ۹۵۵۶۴۶۳
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

علی جمال محمدی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان البرز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از البرز، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: از مجموع ۴۴ تیم پزشکی جهادی، بیست و پنج تیم تیم پزشکی عمومی شامل یک پزشک، ماما، پرستار، کارشناس بهداشت روان و کارشناس تغذیه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از مجموع ۴۴ تیم جهادی پزشکی، پانزده تیم تک تخصصی و چهار تیم چند تخصصی هستند، افزود: تیم‌های تک تخصصی هفت نفره هستند و علاوه بر کادر تیم پزشکی عمومی یک متخصص داخلی و یک متخصص زنان و اطفال نیز در جمع آن‌ها حضور دارد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان البرز در ادامه عنوان کرد: در تیم‌های چند تخصصی جهادی علاوه بر کادر حاضر در تیم‌های تک تخصصی یک جراح عمومی و یک ارتوپد نیز حضور دارند.

وی بیان کرد: همچنین از اجرای طرح غربالگری فشارخون و دیابت در پایگاه‌های بسیج، مساجد و ادارات استان البرز به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: این طرح به صورت گسترده در سطح استان البرز در حال اجرا است.

وی افزود: بهره برداری از مرکز «نفس» در چهارراه طالقانی کرج با مشارکت بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به جهت ترویج فرهنگ ازدواج و اجرای طرح جوانی جمعیت، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در هفته بسیج بوده است.

جمال محمدی همچنین به برخی دیگر از طرح‌های اجرا شده در هفته بسیج توسط جامعه بسیج پزشکان استان البرز پرداخت و خاطرنشان کرد: برپایی همایش بهره وری در نظام سلامت با هدف تبیین نقش بسیج در سلامت کشور، برگزاری ۱۲۰ کلاس آموزش‌های امدادی در استان البرز، بازدید از مراکز درمانی و تقدیر از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکان استان البرز در هفته بسیج بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار