زنجان _ ارزش و بهای حافظان قرآن علاوه بر نزد خدا در میان اجتماع نیز حائز اهمیت است زیرا کسی که با قرآن مانوس است چنانکه قرآن را با توجه به معانی آن حفظ کند به مرور زمان معانی قرآن در جان و جسم او نفوذ کرده و تمامی اعمال و رفتار او را تحت تاثیر قرار می دهد .
کد خبر: ۹۵۵۴۸۱۹
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ فاطمه خدادادی تختی متولد شهر قیدار لیسانس مهندسی برق و دکترای حرفه‌ای پزشکی عمومی دارد، سال ۸۹ با رتبه ۴۲۷ وارد رشته مهندسی برق دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین شد و پس از گذشت مدتی متوجه شد مسیر زندگی خود را اشتباه انتخاب کرده است و علاقه‌ای به رشته تحصیلی خود ندارد، اما با تلاش و کوشش فارغ التحصیل و خود را برای کنکور تجربی آماده کرد و در رشته پزشکی قبول شد و به گفته وی این بهترین تصمیمی بوده که در آن مقطع زمانی برای زندگیش گرفته است.

حافظ قرآنی که پزشک شد

خدادادی تختی عنوان کرد:سال ۹۶ ازدواج کردم و همسرم که فردی شریف و سخت کوش است با حمایت‌های همه جانبه من را برای رسیدن به آرزو‌ها و موفقیت‌ها یاری کرد و خوشبختانه یکی از اتفاقات خوب زندگی ام آشنایی با همسرم بود که با ازدواج نه تنها خللی در زندگی بنده وارد نشد بلکه باعث پیشرفت و رشد در امر تحصیل و زندگی نیز شد.


وی با بیان اینکه برخی ازدواج را مانع پیشرفت می‌دانند و متاسفانه این تفکر در حال گسترش در جامعه است، گفت:ازدواج خوب نه تنها انسان را محدود نمی‌کند، بلکه آرامش بیشتر، ثبات عاطفی و رضایت روح و جسم را به همراه دارد و خانواده‌ای که احساس آرامش کند، آن آرامش، مقدمه‌ی پیشرفت او می‌شود.

این حافظ قرآن کریم ادامه داد:اعتقاد دارم زمانی که سال‌ها تلاش میکنی و در مسیری گام بر میداری زمانی موفق هستی که بتوان با آموخته‌ها به همنوعان کمک کرد و این بهترین حس دنیاست که غیر قابل وصف است.

حافظ قرآنی که پزشک شد

وی ادامه داد:بزرگترین خیری که ماندگار است محبت و خدمت به همنوع و خدمت به خلق است که در قرآن کریم نیز به آن تاکید بسیاری شده است.


خدادادی تختی تصریح کرد:پدر و مادرم همواره در خانه قرآن می‌خواندند و صدای صوت آنان در خانمان طنین انداز بود از همان کودکی بنده و خواهرم در کلاس‌های آموزشی قرآن شرکت می‌کردیم و پس از مدتی شروع به حفظ کردم و توانستم در همان کودکی ۸ جز قرآن کریم را حفظ و نفر اول در مسابقات حفظ قرآن در استان شوم.

وی عنوان کرد:خانواده بخصوص پدر و مادرم مشوقین اصلی بنده در این مسیر نورانی بودند وقرآن کریم به معنای واقعی کلمه نوری است که مسیر زندگی را در دنیای پر از هیاهوی به انسان‌ها نشان می‌دهد و این کتاب آسمانی همواره مایه آرامش و رحمت در زندگیم بوده و هست و همچنین خیر و برکت حاصل از حضور قرآن را در زندگیم احساس میکنم.

این بانوی موفق مدعی است پدر و مادر عامل اصلی موفقیت و رشد و پرورش فرزندان هستند و این خانواده است که استعداد و خلاقیت‌های فرزندان را پرورش می‌دهد و در ادامه افزود: خداوند متعال هر انسانی را با استعداد‌ها و ظرفیت‌های مختلف آفریده است و این مسئولیت خطیر بر عهده والدین است تا بتوانند این استعداد‌ها را در فرزندان خود شکوفا کنند و برای رسیدن به اهداف و موفقیت‌ها همواره همراه و پشتیبان آن‌ها باشند.

وی با اشاره به آیه‌ای از انفاق (یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناکمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یأْتِی یوْمٌ لا بَیعٌ فِیهِ وَا‌ای کسانی که ایمان آورده اید، از آنچه به شما روزی داده ایم، انفاق کنید، پیش از آنکه روزی فرا رسد که در آن، نه خرید و فروش است.)، گفت:انفاق معامله با خداست زمانی که از رشته مهندسی برق فارغ التحصیل شدم با پروردگار متعال عهد بستم اگر موفق و در رشته پزشکی قبول شوم به دانش آموزان بی بضاعت در امر تحصیل کمک کنم و این عنایت پروردگار شامل حال بنده شد و اکنون سه سالی است که در یکی از موسسات خیریه، مدرس ریاضی و زبان هستم و میتوانم به جرات بگویم بهترین لحظات زندگیم بودن کنار این دانش آموزان است.

این حافظ قرآن کریم ادامه داد:متاسفانه نوجوانان با توجه به توطئه‌های دشمنان و تبلیغات و شایعات کذب دچار نوعی ناامیدی و یاس شده اند از نوجوانان در خواست میکنم به این شایعات توجه نکنند و اجازه ندهند نور امید در دل هایشان خاموش شود و سعی کنند به دنبال علایق خود رفته و تلاش کنند و هیچ گاه ناامید نشوند.

وی تصریح کرد:زندگی ما سرشار از فراز و نشیب هاست و امید نوری در تاریکی هاست امید به آینده به ما انگیزه می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا به اهدافمان برسیم و امید و مثبت اندیشی موجب پیشرفت و رسیدن به خواسته‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد:موفقیت در تمام عرصه‌ها و زمینه‌ها حاصل می‌شود و فقط مختص رشته خاص نیست و زمانی فرد موفق است که بتواند در مسیری که انتخاب کرده است بدرستی حرکت کند و همین حرکت خود منجر به کسب درآمد و پیشرفت کشور می‌شود.

خدادادی تختی در پایان تاکید کرد:کلید تمام مشکلات تدبر و فهم قرآن کریم است و تدبر در قرآن سبب نورانیت قلب و بهترین یار و مونس و همچنین روشنگر مسیر هدایت انسان در زندگی مادی و معنوی است.

ارسال نظرات