فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه از شهروندان خواست، با توجه به سوء استفاده سارقان از خالی بودن منازل، باغ‌ها و اماکن خصوصی هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۵۵۴۵۹۴
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

سرهنگ حسن شاکری در گفتگو با خبرگزاری بسیج در شهرستان فیروزکوه گفت: یکی از جرایمی که در اثر غفلت و سهل انگاری مال باختگان رخ می‌دهد، سرقت از باغ ها، ویلا‌ها و اماکن خصوصی شهروندان است که سارقان با توجه به خالی بودن این مکان‌ها و نصب نکردن تجهیزات ایمنی و ضد سرقت، سوء استفاده می کنند و اموال موجود در آن‌ها را به سرقت می‌برند.

 

وی افزود: رعایت نکردن نکات ایمنی در راه‌های ورودی و خروجی اماکن، استفاده نکردن از سیستم‌های امنیتی و حفاظتی، رعایت نکردن اصول ایمنی پس از پایان ساعت کار یا تعطیلات، استخدام افراد نامطمئن و اعتماد بی جا به آن ها، دسترسی مراجعان به کلیه بخش‌های ساختمان بدون وجود ضرورت، کنترل نکردن ورود و خروج افراد، نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اسناد مالی در مکان‌های غیر امن ساختمان و اطلاع نداشتن از موجودی دقیق اموال و کنترل نکردن دوره‌ای آن‌ها می‌تواند از جمله دلایل و بستر‌های وقوع سرقت در اماکن خصوصی باشد.

 

 فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه برای جلوگیری از سرقت در اماکن نکات بسیار زیادی است که صاحبان اماکن می‌توانند با رعایت آن‌ها از وقوع سرقت از سوی سارقان جلوگیری کنند، تصریح کرد: مالکان اماکن خصوصی باید راه‌های ورودی به ساختمان را ایمن سازند و ساختمان را به تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین‌های مدار بسته و ... مجهز کنند و مطمئن شوند که کلید ساختمان در اختیار افراد ناشناس یا غیرمطمئن قرار ندارد و پس از پایان ساعت کار و هنگام خروج، از خالی بودن ساختمان مطمئن شوند و کلیه در‌ها و پنجره‌ها را ببندند.

 

 سرهنگ شاکری با قدردانی از حسن توجه شهروندان به توصیه‌های پلیس، از شهروندان خواست، هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ مطرح کنند

 

 

خبرنگار بسیج/ طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار