آیین گرامیداشت سی‌ونهمین سالگرد سرداران سرلشکر پاسدار مهدی و مجید زین‌الدین با حضور خاطره‌ساز شهید مهدی زین‌الدین در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۴۴۲۷
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۲

آیین گرامیداشت سردار شهید مهدی زین الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیین گرامیداشت سی‌ونهمین سالگرد شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم با حضور ا حضور خانواده معظم شهیدان، جمعی از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس، فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)، استاندار، برخی مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم شامگاه جمعه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در این مراسم با تاکید بر اینکه برای تشکیل تمدن نوین اسلامی، هنوز نیاز به صبر و مجاهدت و ادامه حرکت جهادی و شهادت است، گفت: قم در گذر تاریخ همیشه منشاء اثر بوده است و رهبر معظم انقلاب نیز از این شهر به مادر انقلاب اسلامی تعبیر کردند، و فرمودند قم شهر قیام و اقامه است.

وی افزود: قمی‌ها بودند که مردم ایران را به‌ویژه با حرکتی که در ۱۹ دی سال ۵۶ شروع شد به قیام وا داشتند و این استان با تقدیم ۶ هزار و ۹۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ جانباز، ۶۰۷ آزاده و حضور ۱۰۰ هزار رزمنده در دفاع مقدس نقش خود را در دفاع از انقلاب ایفا کرد.
سردار محمدرضا موحد با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های قم تقدیم هزار و ۳۳۰ شهید جهان اسلام است گفت: در دفاع مقدس ۸۹۸ شهید از ۹ ملیت از این استان برای دفاع از انقلاب و اسلام به جبهه‌ها اعزام شدند و ۴۳۲ شهید مدافع حرم نیز از کشور‌های ایران، پاکستان و افغانستان در قم مدفون هستند.

وی افزود: تاسیس تیپ و لشکر همیشه پیروز ۱۷ علی بن ابیطالب و حضور مقتدرانه این لشکر در هشت سال دفاع مقدس و شرکت در ۱۷ عملیات آفندی و ۲۸ عملیات پدافندی و نقش‌آفرینی در عملیات‌های بزرگ و سرنوشت‌سازی همچون فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، محرم، والفجر‌های مقدماتی، سه، چهار، هشت و ۱۰، خیبر، کربلا‌های یک، چهار، پنج و هشت، همچنین مرصاد کارنامه درخشانی را برای این لشکر مقدس و فرماندهان دلاور آن رقم زد.

سردارموحد در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی خاطرنشان کرد: این عملیات اهمیت غزه را نشان داد که یک قطعه کوچک در زمین، یک عقبه جهانی را تشکیل داد و جهان تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در جهان بیشتر مردم تصور می‌کردند که رژبم صهیونیستی با این ارتش مجهز و افسانه‌ای، سیستم اطلاعاتی و امنیتی موساد و حمایت گسترده آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان قابل فروپاشی نیست، اما این عملیات ثابت کرد که تحقق این امر امکان‌پذیر است.

تبیین وصایای شهدا با ایجاد غرفه های هنری و ادبی ، اجرای تئاتر ، همخوانی سرود هزار و ۲۰۰ نفری و شعرخوانی با موضوع مظلومیت شهدای غزه از دیگر برنامه های این مراسم بود.
آیین گرامیداشت سردار شهید مهدی زین الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم برگزار شد

*حضور خاطره‌ساز سردار شهید مهدی زین‌الدین در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)

همچنین بخش ویژه این مراسم نیز پخش بخشی از وصایا و سخنان سردار شهید زین الدین با استفاده از هوش مصنوعی بود که برای اولین بار  از چنین فناوری در یادواره شهدا استفاده شد.

سردار مهدی زین‌الدین در اسفند ۱۳۳۸ در تهران متولد شد، این سردار سرافراز اسلام در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ خورشیدی به همراه برادرش مجید زین‌الدین در ماموریتی از کرمانشاه به طرف سردشت آذربایجان غربی در حرکت بودند که در منطقه تپه ساروین با گروهک‌های ضد انقلاب درگیر و به فیض شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات