شهرستان دلگان قطب تولید چای ترش کشور نیازمند ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی است.
کد خبر: ۹۵۵۴۳۹۸
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

 گزارش خبرگزاری بسیج از دلگان، حسن شاه ولی بر عصر امروز در نشست با کشاورزان شهرستان دلگان اظهار داشت: شهرستان دلگان خاستگاه تولید چای ترش در استان سیستان و بلوچستان و کشور  محسوب می‌شود و امسال 520 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت این گیاه دارویی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان افزود: میانگین برداشت چای ترش از هر هکتار 800 کیلوگرم است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، 416 تن چای ترش از اراضی دلگان برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

وی با بیان اینکه کاشت، داشت و برداشت چای ترش در دلگان زمینه اشتغال بیش از 600 نفر را فراهم کرده، افزود : کاشت چای ترش در ماه‌های فروردین و اردیبهشت انجام و برداشت آن از نیمه دوم آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دلگان نیاز به آب کم، سود‌آوری محصول و قابلیت رشد در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری را از مزیت‌های کشت چای ترش دانست و عنوان کرد: چای ترش شهرستان دلگان به سطح بازار کشور و حتی به کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، افغانستان و پاکستان نیز صادر می‌شود.

وی صنایع فرآوری و بسته‌بندی و ماشین آلات برداشت چای ترش را مهمترین خواسته‌های کشاورزان این منطقه برشمرد و گفت: عمده مناطق کشت چای ترش در دلگان مناطق جلگه، حمیدآباد، چاهکیچی، علی آباد لدی و سردشت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار