نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی در تاریخ است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهارداشت: اسلام دین اندیشیدن و معرفت است و این آئین آسمانی پرچمدار کتاب و کتابخوانی در تاریخ است.
کد خبر: ۹۵۵۴۲۷۶
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: تأثیر کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت انکار ناپذیر است به همین سبب نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون درنظر گرفتن کتاب و کتابخوانی مورد نظر قرار داد.

وی افزود: توسعه سخت افزاری در حوزه کتابخانه ها و صنعت چاپ و نشر مهم است اما نکته مهم ایجاد میل و عادت به مطالعه است افزود: گسترش کتابخوانی به عنوان ضرورتی انکارناپذیر تنها زمانی به فرهنگ عمومی تبدیل می‌شود که عموم جامعه آن را وسیله‌ای برای رشد و پویایی شخصیت فردی بپذیرد و مطالعه را در کنار سایر کارهای روزمره وارد نماید.

حجت الاسلام آل هاشم با قدردانی از فعالیت‌های اخیر صورت گرفته در حوزه کتابخانه های عمومی در استان، نقش کتابخانه عمومی در توسعه آگاهی عمومی را مهم ارزیابی کرده افزود: عزم و تلاش نهاد کتابخانه های عمومی کشور کمک به بالندگی و شکوفایی استعدادهای فردی در راستای تولید اندیشه و غنای فرهنگی جامعه است و با وجود شبکه گسترده‌ای از کتابداران و کتابخانه ها در راستای توسعه عدالت فرهنگی و گسترش یادگیری مادام العمر عموم جامعه گام‌های مؤثری برداشته می‌شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچ رسانه‌ای، جای کتاب و آثار مکتوب را پر نمی‌کند، صعود به قله‌های کمال و ارزشهای والای انسانی را تنها در صورتی ممکن دانست که علم و دانش جایگاه واقعی خود را میان مردم پیدا کند. وی افزود: برای پیشگیری از مفسده‌های اخلاقی و رهایی از احساس پوچی در زندگی مخصوصاً بالا بردن سطح فکری کودکان و نوجوانان و پیشرفت فرهنگی خانواده‌ها ضروری است کتاب و کتابخوانی وارد زندگی روزمره خانواده‌ها بشود.

اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی در تاریخ است

حجت الاسلام آل هاشم با شاره به حجم بالای اطلاعات نادرست، شبه آمیز و شایعات در فضای مجازی که به خطر جدی مخصوصاً برای نسل جوان را تبدیل شده است، مشکل روز جامعه را عدم خودباوری بیان کرده گفت: در این میان وظیفه کتابخانه های عمومی و کتابداران برای تبیین پیشرفت‌ها و ارائه الگوهای ایرانی پیشرفت از طریق توسعه کتابخوانی بسیار سنگین است.

وی در پایان با دعوت از خیرین جهت سرمایه گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی افزود: به افراد واقف و اهل خیر توصیه می‌کنم در مسیر اهدای کتاب به کتابخانه ها و ساخت کتابخانه پیشقدم شوند که یکی از بارزترین مصادیق امور خیر و تهیه توشه برای آخرت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار