خبرهای داغ:
همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم انجام شد؛
به مناسبت ۲۱ آبانماه سالروز شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم (پدر موشکی ایران) و گرامیداشت هفته هوافضا، تیم کوهنوردی کارکنان ستاد سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و رزمندگان لشکر عملیاتی ۱۷علی بن ابی طالب(ع) قم به قله برف انبار فردوی قم صعود کرد.
کد خبر: ۹۵۵۳۵۷۷
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با سراسر کشور و به مناسبت ۲۱ آبان سالروز شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم (پدر موشکی ایران) و گرامیداشت هفته هوافضا، کوهنوردان ستاد سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) استان قم، به قله ۳۲۲۴ متری برف انبار قم صعود کردند.
صعود کوهنوردان سپاه قم به مرتفع‌ترین قله استان

قلهٔ برف‌انبار در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر قم و در باغ‌های جنوبی روستای فردو از توابع بخش مرکزی شهرستان کهک واقع شده‌است.
این رشته‌کوه از شمال به محدودهٔ روستای فردو، از شرق به محدودهٔ  روستای وسف (دهکدهٔ محققین)، از غرب به محدودهٔ رشته‌کوه پلنگ آبی و از جنوب به دهستان جاسب استان مرکزی منتهی می‌شود. این قله با ارتفاع ۳۲۲۴ متر بلندترین نقطهٔ طبیعی در سرتاسر استان قم محسوب می‌شود. وجود دره‌ای به عمق ۶۰۰ متر در کنار قلهٔ برف‌انبار باعث شده‌است که برف در فصل زمستان به میزان زیادی در آن انباشته گردد، به‌طوری که بعضاً تا فصل تابستان نیز این دره مملو از برف‌های یخ زده‌است، نام «برف‌انبار» نیز از این ویژگی ناشی شده‌ است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار