آیت الله محامی، امام جمعه شهرستان زاهدان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با خانواده معظم شهیدان کوشا و لشکری دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۵۵۲۹۹۸
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و رئیس شهرستان زاهدان در راستای تکریم خانواده معظم‌ شهدا و برکت حضور این خانواده‌ها در عزت و سربلندی ایران اسلامی بعد از نماز مغرب و عشا با حضور در منزل خانواده شهیدان رضا کوشا و مسعود لشکری، با آنها دیدار و گفتگو کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان گفت: یاد و نام شهدا به زندگی، دل و قلب ما روشنی و جلا می بخشد.

آیت الله محامی، در ادامه شهدا را سرمایه ها و گنجینه‌های معنوی جامعه بیان کرد و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا را یک وظیفه همگانی دانست که فرهنگ شهدا، مایه حیات معنوی جامعه است.

وی در پایان گفت، برما وظیفه‌است که عهدِ احترام و ارادت خود را به شهدا و خانواده‌ هایشان ابراز کنیم و یادآور شویم که در پناه ایثار آنان ما نیز در عرصه خدمت به ملت گام بر‌ می‌داریم و محتاج دعای خیر آنان هستیم تا بتوانیم اهداف را محقق کنیم.

رضا کوشا در سال ۱۳۳۲ در یکی از روستاهای شهرستان زابل دیده به جهان گشود و بیش از پنج سال حضور در جبهه نبرد حق علیه باطل، سرانجام در سن ۳۳ سالگی در تاریخ ۱۳۶۵/۸/۱۱ در سانحه ی سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست.

شهید مسعود لشکری ۱۳۶۱/۶/۳۰ متولد شد و در پی ناآرامی هایی كه به‌ دليل وقوع حادثه‌ی هولناک انفجار در مسجد حضرت علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان شکل گرفته بود،۱۳۸۸/۱۰/۳ به همراه ۵ تن از همکارانش در مؤسسه‌ ی مالی و اعتباری مهر، شعبه خيام زاهدان که مشغول انجام وظايف خود بودند در آتش جنايات وهابيت سوختند و به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار