خبرهای داغ:
اسماعیلی:

جشنواره تئاتر تجربه موفقی برای استان و ملایر بود

همدان_معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر برگزاری جشنواره تئاتر را تجربه موفقی برای استان و ملایر عنوان کرد و گفت: مردم باید بیشتر با این هنر و صحنه آشنا شوند.
کد خبر: ۹۵۵۲۹۲۹
|
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در آئین اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان همدان که به میزبانی شهرستان ملایر برگزار شد، اظهار کرد: به مدتل فرهنگی بودن ملایر افتخار می‌کنیم.

وی بیان کرد: سابقه و پیشینه‌ ملایر حاکی از این است که استعداد خدادادی، ذوق سرشار هنری و چهره‌های شاخص فرهنگی در این آب و خاک ظهور و بروز پیدا کرده است.

فرماندار ویژه ملایر اظهار کرد: اقدامات خوبی انجام شده و راه‌های نرفته بسیاری هم پیش‌روی ماست و در طول سال ده‌ها و صدها رویداد فرهنگی و هنری و جشنواره‌های متعدد با گرایش‌های مختلف ائم از نشان‌های جهانی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مبل و منبت یک ثبت جهانی و یک کار هنری است و هنر چشمگیر کشاورزان در پرورش یاقوت‌های انگور به عنوان پنجاه‌ و سومین اثر فائو در جهان، نشان‌های ملی همچون مرواربافی، فرش و ده‌ها اثر دیگر، یک سینه‌ریز زیباست که به گردن ملایر می‌درخشد.

اسماعیلی گفت: این زیبایی در بستر کهن دیار همدان و پایتخت تاریخی مادها و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ما یکی از متمدن‌ترین نقاط عالم هستیم، تاکید کرد: روزگاری که در بخش‌های بزرگی از دنیا اثری از آب و آبادانی نبود، این آب و خاک محل بروز و ظهور و تولد بسیاری از فرهنگ‌های بزرگ دنیا بود.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه دنیا به این تاریخ و پیشینه غبطه می‌خورد، یادآور شد: یکی از موثرترین و اثرگذارترین هنرهایی که می‌شناسیم، هنر تئاتر است و ویژگی که این صحنه و استیج دارد، در کمترین هنری قابل دیدن و تجربه کردن است.

وی هنر تئاتر را یک تجربه ممتاز ویژه و کم‌تکرار در بین سایر هنرها دانست و افزود: صحنه تئاتر این فرصت را فراهم می‌کند تا ارتباط انسان با انسان در نزدیکترین حالت خود شکل گیرد و بزرگترین معارف در قالب زیباترین هنرها و پرتکرارترین واژه‌ها انتقال یابد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه این هنر با این ویژگی‌ها نیازمند پرداخت بیشتری است، خاطرنشان کرد: باید این هنر بسیار فاخر ارزان‌تر و نزدیک‌تر به مردم اجرا شود.

وی برگزاری جشنواره تئاتر را تجربه موفقی برای استان و ملایر عنوان کرد و از مشارکت هنرمندان و گروه‌های نمایشی و تلاش‌های دست‌اندرکاران و داوران این جشنواره قدردانی کرد و گفت: مردم باید بیشتر با این هنر و صحنه آشنا شوند.

فرماندار ویژه ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید استان و شهید  علی نظری و شهید علی میرزایی، تاکید کرد: مردم ملایر مردمانی فرهنگی، هنردوست و شهیدپرور هستند.

به گفته وی؛ همه مردم ایران با هر سلیقه و ذائقه فرهنگی، با هر نگاه و سلیقه سیاسی، شغل و لباسی و با هر گویش و زبانی، ایرانی هستیم و ممکن است اختلافی در رنگ لباس ما باشد، اما برای آبادانی و سربلندی ایران و ایرانی، برای رسیدن به آرزوهای بزرگ و ساختن ایران زیباتری متحد هستیم و وحدت داریم.

اسماعیلی اظهار داشت: با وجود مخالفانی که می‌خواهند بین اقشار مختلف مردم فاصله بیندازند، اما ایرانی و ایرانی هدف خود را خوب می‌شناسد و با هر وسیله ممکن در هر جایی که هست، برای آبادانی ایران تلاش می‌کند.

*دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی بین هنرمندان است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بشریت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی قلبش به درد آمده و تاریخ هرگز این جنایت‌های وحشیانه را فراموش نخواهد کرد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه تاکید کرد: دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی بین هنرمندان است، این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه باید هنرمندان را با همه وجود حفظ کنیم، ماندن آنها در کشور بهتر از رفتن است، افزود: هنرمندان سرمایه این کشور هستند و باید برای حال خوب مردم بمانند و تلاش کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنرمندان میراث معنوی کشور هستند و خاک صحنه خورده‌اند و باید آنها را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: هنرمندان باید برای حال خوب مردم بیشتر خلق آثار کنند و به آرمان‌ها و پدیده‌های هنری ارزش بگذارند.

*تمرکززدایی از فعالیت فرهنگی و هنری از سیاست‌های دولت سیزدهم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز اظهار داشت: با پیگیری‌های اهالی فرهنگ و هنر استان از حوزه شورای فرهنگ عمومی کشور، روزی در تقویم رسمی کشور به عنوان استان همدان ثبت شد.

مسعود ویژه بیان کرد: اردیبهشت ماه این اقدام رقم خورد و ابلاغ و تصویب آن روز گذشته نهایی شد که می‌تواند نقطه عطفی برای اهالی فرهنگ و هنر استان باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: هفته همدان را از سال آینده با مشارکت مردم، باشکوه و پرشور برگزار کنیم و میزبان رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تمرکززدایی از فعالیت فرهنگی و هنری را یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: به دنبال این هستیم که در حد توان عدالت فرهنگی را در استان رقم بزنیم.

وی برگزاری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان را نمونه بارز این تمرکززدایی عنوان و بیان کرد: برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها و حتی روستاها از برنامه‌های ما است.

ویژه ادامه داد: با توجه به سابقه درخشان ملایر در عرصه هنر و پرورش بزرگانی در عرصه نمایش کشور، این شهرستان پرونده درخشانی دارد و بر همین مبنا طبق پیشنهادها و مهیا بودن شرایط، جشنواره تئاتر در ملایر به خوبی برگزار شد.

وی از حمایت‌های فرماندار و شهردار ملایر و نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان با نگاه‌های خوب فرهنگی، افزود: در سایه این حمایت‌ها، این رویداد بزرگ فرهنگی در شهرستان ملایر رقم خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه سه پیشنهاد بزرگ فرهنگی و هنری را برای شهرستان ملایر مد نظر داریم، گفت: جشنواره تئاتر یکی از برنامه‌ها بود که به بهترین شکل ممکن برگزار شد.

وی برگزاری کنگره آیت‌الله فاضلیان را از دیگر رویدادهای بزرگ فرهنگی پیش‌رو برشمرد و ادامه داد: سومین رویداد این شهرستان، بین‌المللی است که در حال رایزنی و پیگیری هستیم و امیدواریم شاهد برگزاری این رویداد با همکاری اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان باشیم.

*حضور ۱۶ گروه نمایشی در جشنواره 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز در جشنواره علاوه بر تئاتر صحنه‌ای، بخش خیابانی نیز اضافه شد، افزود: ۱۶ گروه نمایشی شامل هشت گروه صحنه‌ای و هشت گروه خیابانی حضور داشتند.

فرشاد کشاورزیان ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار و شهردار ملایر، بیان کرد: سبد فرهنگی این شهرستان نیاز به این جنس جشنواره‌ها و رویدادهای هنری داشت.

وی با بیان اینکه شور و نشاط خوبی همزمان با برگزاری جشنواره در سطح شهر ایجاد شد، ادامه داد: ماموریت ما تامین سبد خوب فرهنگی برای مردم است و امیدواریم بتوانیم علاوه بخش نمایش، در سایر بخش‌ها نیز جشنواره‌ها و رویدادهای خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار