سردار فقیری گفت: مهارت‌آموزی سربازان در نیروهای مسلح باتدبیر فرماندهی کل قوا چند سالی است که برنامه‌ریزی‌شده و در استان سیستان و بلوچستان نیز این امر مهم با ایجاد قرارگاه استانی سپاه که تمام رده‌های سپاه را شامل می‌شود، آغاز شده است.
کد خبر: ۹۵۵۲۶۷۶
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار عوضعلی فقیری ادامه داد: به دلیل مشکلات اشتغال جوانان و اینکه دوران سربازی یکی از بهترین دوران عمر جوان هست و عمر جوانی خود را برای برقراری امنیت کشور  صرف کرده و در خدمت نیروی مسلح هستند، بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) قرار بر این شد که در این مدت‌زمان اقدامی انجام شود که شغل یاد بگیرند و بعد از خدمت سربازی آن حرفه را دنبال کنند، بر همین اساس قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به سراسر کشور ابلاغ و تشکیل شد.

وی بیان کرد: این قرارگاه در مرکز، فرادستگاهی است؛ یعنی فقط نیروهای مسلح نیستند، بلکه تمام دستگاه‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و ادارات جهت برنامه‌ریزی، ساماندهی، پیاده‌سازی و  یکپارچه‌سازی اقدامات مرتبط با طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در  نیروهای مسلح و نهادهای کشوری تشکیل شده و به تبعیت از قرارگاه مرکزی در استان نیز این قرارگاه مهارت‌آموزی تشکیل شده و از جمله اعضای این قرارگاه می‌توان سازمان‌های فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و سایر ادارات و ارگان‌هایی که متناسب با نوع مهارت سربازان است را نام برد.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان اظهار داشت: این قرارگاه در استان فعال است و جلسات مستمر با ادارات را داریم که با قرارگاه هماهنگ و فعالیت‌های خوبی نیز دارند.

سردار فقیری با اشاره به اهداف تشکیل این قرارگاه گفت: اجرای کامل و موفق و نهادینه‌شدن طرح در سطح ملی و نیروهای مسلح، نهادینه‌شدن طرح در جامعه و بین جوانان با شکل مطلوب و مشارکت جوانان و همگرایی حداکثری متولیان، ذی‌نفعان کشوری و لشکری و پایداری بلندمدت فرایندها و  سازوکار مهارت‌آموزی از اهداف تشکیل قرارگاه می‌باشد.

وی تصریح کرد: امسال بیش از 3000 سرباز وظیفه، 110 نوع مهارت را فراگرفته اند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار