رئیس پلیس راهور استان قم از آغاز طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی خبر داد و گفت: در این طرح که از امروز در سراسر کشور قابل اجراست خودروهای بدون معاینه فنی ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و پلاک خودروهای دارای نقص فنی نیز ضبط و پلاک تعمیری به آن‌ها داده خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۵۲۱۵۰
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهور استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم با اشاره به روش‌های اجرای طرح کنترل معاینه فنی خودروها افزود: پلیس راهور با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف، دوربین‌هایی که کد ثبت تخلف دارند و به سامانه پلاک‌خوانی خودرو در شهرها و جاده‌ها مجهز هستند، شبانه روز نداشتن معاینه فنی خودروها را ثبت می‌کنند یا به روش سنتی پلیس در ایستگاه‌های مربوطه و در جاده‌ها و شهرها به وسیله دست‌افزار مجهز خود با وارد کردن شماره پلاک وسیله نقلیه، سوابق معاینه فنی آن را بررسی می‌کند و اگر بدون معاینه فنی باشد، در باره خودرو قانون اعمال می‌شود.

سرهنگ صدفی ادامه داد: سردار محمدباقر سلیمی معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا پیش از این بر لزوم شروع طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا و نیز خودروهایی که نقص فنی آن‌ها در حدی است که در آلایندگی هوا مؤثرند تاکید کرده بود تا با نظر افسران و کارشناسان پلیس، پلاک آن‌ها ضبط و به جای آن‌ پلاک تعمیرگاه نصب و به تعمیرگاه‌ها اعزام شوند.

رئیس پلیس راهور استان قم تصریح کرد: در این طرح به خودروهایی که در استان قم کارت معاینه فنی دارند ولی به دلایلی بعد از آن، شرایط معاینه فنی را از دست داده‌اند، مهلت چند روزه‌ای برای برطرف کردن نقص فنی داده می‌شود و در غیر این صورت معاینه فنی آنان ابطال می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به برودت و وارونگی هوا در کلانشهرها، تشدید کنترل‌ فنی وسایل نقلیه از جمله برنامه‌های پلیس راهور در نیمه دوم سال است.

سرهنگ صدفی تأثیر نقش دستگاه‌های مربوطه را در اجرای قانون هوای پاک مهم دانست و گفت: این که فقط پلیس به تنهایی در بحث رفع آلودگی هوا می‌تواند تأثیرگذار باشد، انتظار بجایی نیست و بحث کنترل آلودگی هوا تنها با اعمال قانون خودروها رفع نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات