خبرهای داغ:

کتاب «۱۸۸ سَرِ باز» روایتگر نبل و الزهرا در دزفول رونمایی شد

کتاب «۱۸۸ سَرِ باز» با موضوع نقش مدافعان حرم لشکر هفت ولیعصر(عج) در آزادسازی نبل و الزهراء روز یکشنبه با حضور مسوولان استانی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۵۱۸۸۴
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج دزفول مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در این آیین با بیان اینکه همه مدیون شهدا هستیم، گفت: شهدا، مدافعان اصلی حرم هستند که از ابتدا اسامی آنها به عنوان مدافعان حضرت زینب(س) ثبت شده بود.

حسن نورانی افزود: یاد شهدا به معنای ادامه دادن راه شهدا است و در این زمینه همه مسوولیت دارند که در این مسیر نسبت به شهدا ادای دین کنند.ماهانه یک کتاب پیرامون شهدا در دزفول رونمایی می‌شود

رئیس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول نیز در این آیین گفت: برنامه ریزی شده است تا ماهانه یک کتاب از نویسندگان دزفول پیرامون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم رونمایی شود.
سرهنگ‌هادی سعادت زاده رونمایی از کتاب دایره المعارف شهدای دزفول در ماه گذشته را یادآور شد و افزود: امروز نیز کتاب ۱۸۸ سرباز، برشی از نقش رزمندگان مدافع حرم دزفول و اندیمشک در آزادسازی نوبل و الزهرا سوریه رونمایی شد.

وی ادامه داد: چهار کتاب پیرامون شهدای مدافع حرم در دزفول تدوین و آماده چاپ است و این آمادگی وجود دارد تا خاطرات سایر مدافعان حرم نیز گردآوری و به چاپ برسد.نیروهای خوزستان عمل کننده اصلی در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا بودند
روایتگر کتاب ۱۸۸ سرباز و رزمنده مدافع حرم نیز در این آیین با اشاره به تحولات سوریه گفت: با توجه به گسترش گروه‌های تکفیری در سوریه، سال ۹۴ یک گردان از لشکر هفت حضرت ولی عصر(عج) به سوریه اعزام شد.

محمد راحمی ادامه داد: استقبال برای اعزام به سوریه بسیار زیاد بود و به همین دلیل در آزمون‌های مختلف بخش زیادی از این داوطلبان کاهش داده شدند.

وی بیان کرد: ۱۸۸ نیرو از خوزستان برای شرکت در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا شرکت کردند که نام کتاب نیز برگرفته از این موضوع بود.

راحمی گفت: گروه‌های تکفیری، داعش، کردها و مدافعان حرم چهار گروه فعال در سوریه بودند که هر گروه حدود یک چهارم مساحت سوریه را در اختیار داشتند.

وی افزود: نبرد سنگین شهری و چریکی موجب شده بود تا شرایط جنگ در سوریه بسیار متفاوت از دوران دفاع مقدس باشد.
این رزمنده دفاع مقدس و مدافع حرم اظهارکرد: شهرهای نبل و الزهرا، ۲ شهر شیعه نشین پرجمعیت سوریه بودند که به طور کامل محاصره شدند و به دلیل پدافند هوایی داعش، حتی امکان امدادرسانی به مردم این شهر از طریق هوا نیز وجود نداشت به همین دلیل شکستن محاصره این ۲ شهر در دستور کار فرماندهان قرار گرفت.

وی افزود: درگیری شدیدی در مسیر تصرف ۲ روستای نبل و الزهرا بین نیروهای ما و داعش به وقوع پیوست و با توجه به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از نیروها در کنال منتهی به این 2 شهر، سردار سلیمانی گردان دیگری را برای ادامه عملیات ماموریت داد.
این مدافع حرم بیان کرد: نیروهای اعزامی خوزستان نه تنها برگشت به ایران را نپذیرفتند بلکه درخواست داشتند که در عملیات آزادسازی این ۲ شهر شیعه نشین به عنوان گردان عمل کننده اصلی انتخاب شوند لذا این موضوع با موافقت سردار سلیمانی مواجه شد.

در این آیین که با حضور جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و تعدادی از رزمندگان مدافعان حرم این شهرستان برگزار شد، خانواده شهدای مدافع حرم دزفول و اندیمشک نیز حضور داشتند.
کتاب «۱۸۸سرباز» با موضوع نقش مدافعان حرم لشکر هفت ولیعصر (عج) در آزادسازی نبل و الزهراء به قلم سیده مهسا غفاری و به کوشش محمد راحمی تدوین شده است.

شهرهای دزفول و اندیمشک در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا ۱۰ شهید تقدیم دفاع از حرم کردند.
همچنین در این آیین از خانواده شهدای مدافع حرم دزفول و اندیمشک با اهدای لوح تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار