جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: غربی‌ها باورها، فلسفه غلط و منحط مادی‌گرایی و ماتریالیسم خودشان را با ابزار هنر به جوامع تحمیل می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۴۹۱۱۵
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با اشاره به جمله شهید آوینی مبنی بر اینکه هنر پیشران تمدن‌سازی است، اظهار کرد: اگر گریزی به گذشته تمدن غرب داشته باشیم، متوجه این خواهیم شد که آن‌ها با تکیه بر ابزار هنر توانستند اعتقادات خود را بعنوان یک اتفاق جدید و یک موضوع تام و کامل به جوامع تحمیل کنند. 

سردار کبیری‌پور هنر را دارای دو بعد مثبت و منفی دانست و گفت: هنر، اگر در مسیر سعادت بشر بکار گرفته بشود، هدایت‌گر و آگاهی‌بخش می‌‍‌‌شود، ولی اگر در مسیر گمراهی باشد، اغواگر و تحمیق کننده خواهد شد.

وی با بیان اینکه فلاسفه و حاکمان غربی از بُعد منفی هنر و رسانه استفاده کردند، ابراز کرد: در آموزه‌های دین مبین اسلام، به تفکر در رفتارها و عاقبت گذشتگان، اندیشیدن در هدف خلقت و تحقیق کردن درباره اصول دین بسیار سفارش شده است؛ ولی برخلاف آموزه‌های دینی ما، آموزه‌های شیطانی و ضد دین در تمدن غرب، به تحمیق انسان‌ها نیاز دارد تا دستگاه فکری مردم را از کار بی‌اندازد، لذا از ابزار هنر استفاده می‌کنند تا آدم‌ها یک تصویرسازی غلط و موهومی از واقعیات دنیا در ذهن خود داشته باشند.

وی اظهار داشت: در کتاب «سینمای امنیت ملی»، کارگردانان آمریکایی به کرات اعتراف کردند که هر نوشته، فیلم‌نامه و اثر هنری آنها باید توسط پنتاگون و سازمان جاسوسی آمریکا مطالعه و تایید بشود. آن‌ها اجازه نمی‌دهند تا هنرمندان آزاداندیش، فکر و هنر خودشان را برای هدایت بشر به منسه ظهور برسانند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) تصریح کرد: هنر در غرب، در اختیار سلطه‌گران است و تعبیر «سینمای سلطه» بهترین واژه برای سینما در غرب است.

سردار کبیری‌پور با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی، یکی از مفاهیم مورد تاکید مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: ما به ابزار هنر نیاز داریم تا زوایای حقیقی تمدن نوین اسلامی، با تصویرسازی خلاقانه‌ی هنرمندان متعهد در ذهن مخاطب شکل بگیرد.

وی یادآور شد: هنرمندان انقلابی و بسیجی با فکر جوّال و خلاق می‌توانند تمدن اسلامی را به تصویر بکشند و تمدن آینده را به نسل جوان نشان دهند.

جانشین فرمانده سپاه قم تمدن را دارای دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری دانست و ابراز کرد: سبک زندگی، معیشت، فرهنگ، ادب، وقار، آرامش، خانواده و محبت از ارکان‌ تمدن می‌باشند؛ ولی غرب با استفاده از ابزار هنر و رسانه و اغواگری‌های آن، جوانان را به این باور رسانده است که تمدن فقط محدود به صنعت و تکنولوژی است و لذا تصویری اشتباه از زندگی و تمدن را در ذهن جوانان تولید کرده‌اند.

سردار کبیری‌پور با بیان اینکه غربی‌ها برای القای اعتقادات خودشان، پیام‌ها و نکات‌ مد نظرشان را در لابه‌لای برخی سکانس‌ها پنهان می‌کنند، تا ذهن انسان‌ها بصورت ناخودآگاه تأثیر بپذیرد و این عین اغواگری است.

وی در پایان تصریح کرد: قضیه‌ی فلسطین موضوعی است که باید با استفاده از زبان شیوا و جذاب هنر به آن پرداخته شود تا مظلومیت کودکان و مادران فلسطینی، در میان اغواگری‌های رسانه‌های غربی و وابسته به شیاطین عالم، به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار