جوان کارآفرین و نخبه سیستان و بلوچستانی باهمت و پشتکار خود توانست یک قطعه تحریمی را در استان تولید کند.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۴۴
|
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، یک گروه از مهندسان جوان سیستان و بلوچستان موفق به ساخت قطعه‌ای تحریمی به نان رولیک شدند، قطعه‌ای از دستگاه تسمه‌نقاله است که در بیشتر کارگاه‌ها و کارخانه مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
کریم‌لو جوان نخبه و کارآفرینی که تحصیل‌کرده رشته مهندسی مکانیک است باهمت تعدادی از جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی با تشکیل گروهی از رشته‌های صنعتی اقدام به تولید قطعات نایاب صنعتی که تولیدش در انحصار چند کشور بود کرده است.
 
این جوان نخبه سیستانی و بلوچستان می‌گوید: از همان ابتدا که وارد دانشگاه شدم به این فکر بودم که هر چه زودتر این علم را صنعتی‌تر کنم.
 
وی که در کار تولید انواع قطعات صنعتی آن‌قدر خبره شده است افزود: از جای‌جای کشور سفارش تولید داریم و امروزه توانستیم برای چند کارخانه بزرگ از جمله فولاد نطنز اصفهان و کارخانه سیمان خاش کارهای پروژه‌ای و تولید قطعات تحریمی که وارد کشور نمی‌شوند را انجام دهیم.

همت و پشتکار این جوان موفق باعث شده است تا در جشنواره‌‌های مختلف خوش بدرخشد، به گفته سلامی سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان این واحد تولیدی با سه واحد کار نمونه در سال گذشته بر اساس خلاقیت و ابتکار و مواردی که برای رفع نقص موارد تولیدی خود اقدام کرده بودند بر اساس این معیارها توسط داوران انتخاب و در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی منتخب شدند.
 
وی افزود: نوآوری و خلاقیت از مهم‌ترین مهیارهای بوده است که این جوان موفق سیستانی و بلوچستانی به‌عنوان کارگر نمونه در جشنواره امتان معرفی شده است.
 
حمایت همه‌جانبه از کارآفرینان، کارآفرینی و تولید همچنین سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی از مهم‌ترین مواردی است که در اشتغال‌زایی جوانان تأثیرگذار است.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار