مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بر لزوم تزریق به‌موقع تسهیلات بانکی برای سرعت‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۴۵۹۲۴
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، عطاء اله اکبری روز دوشنبه در نشست بررسی روند نحوه پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون سه هزار و ۸۲۱ میلیارد تومان قرارداد تسهیلات بانکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان منعقد شده که یک‌هزار و ۸۰۲ میلیارد تومان آن به سازندگان و خودمالکین با توجه به پیشرفت فیزیکی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه منابع بانک‌ها برای نهضت ملی مسکن باید بلندمدت و متناسب با این طرح باشد،افزود: با توجه به تاکیدات برای تامین مالی ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و الزام قانونی آن نباید جای هیچ‌گونه تعللی از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان با فعالیت مطلوب تعاونی‌های مسکن از استان‌های موفق در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که تداوم این مسیر برای بهره‌مندی هر چه سریعتر شهروندان به مسکن مناسب نیازمند تعامل بیشتر بانک هاست.

وی با تاکید بر ضرورت توجه تمام بانک‌ها به طرح نهضت ملی مسکن گفت: هیچ مانعی نباید بر سر راه اعطای تسهیلات بانکی در اجرای این طرح باشد و مسوولان بانک‌ها باید همه تلاش خود را برای رفع این موانع انجام دهند.

اکبری با بیان اینکه طرح بزرگ و فراملی نهضت مسکن با اهداف بزرگی تعریف شده است، افزود: بانک‌های عامل با تزریق به موقع تسهیلات در روند اجرای پیشرفت ساخت مسکن با توجه به فصل کاری یاری رسان باشند.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن سبب تحرک در اقتصاد می‌شود، تصریح کرد: هدایت نقدینگی به سمت مسکن ضمن کاهش تورم، رفع نیاز شهروندان به مسکن مناسب می‌تواند در حل معضل اشتغال و رونق صنایع کوچک نیز تاثیر داشته باشد و مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان مسکن را اهم مسائل و مهمترین دغدغه مردم دانست و تاکید کرد: این اداره کل تامین مسکن را با تلاش مضاعف و بی‌وقفه پیگیری می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار