با نگاهی اجمالی به افراد دریافت‌کننده جایزه صلح نوبل درمی‌یابیم که تا چه حد این جایزه سیاسی است و به افرادی عموماً هم سو با کشورهای بزرگ استعمارگر تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۹۵۴۵۸۳۵
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
 
به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، معاونت امور بانوان و خانواده بسیج اساتید کشور در پی خبراهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی در یادداشتی انتقادی آورده است: 

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

یادداشت معاونت امور بانوان و خانواده بسیج اساتید کشور

برای ما الگوسازی نکنید! ما خودمان بانوان الگوی سوم داریم

امام خمینی (ره): تعریف دشمن، تکذیب نظام است.

... ما هم نباید توقع داشته باشیم که اینها برای ما خوب بگویند، اگر خوب بگویند، معلوم می‌شود ما خیانتکاریم! ... اگر چنانچه آمریکا از ما تعریف کند و روزنامه‌های آامریکا از ما تعریف کنند، آن وقت است که باید مردم بگویند این چه است قضیه؟ یک قضیه‌ای است که دارند تعریف می‌کنند! البته باید از ما تکذیب کنند، از شما هم باید تکذیب کنند» (صحیفه امام خمینی(ره)، جلد 9، صفحه 527)

این قضیه جایزه صلح نوبل هم از این قسم موارد است. چند نکته جهت تبیین موضوع به طور مختصر به عرض می رساند: اولاً، طبق فرمایش بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، باید دید چه کسانی تبریک گفتند؟ باید گفت که آقای جو بایدن 46مین رئیس جمهور آمریکا، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و وزیر اطلاعات رژیم جعلی صهیونیستی به کسی که از منتسبین به خانواده های منافقین که ترور و کشتن 17000 شهید از زن، مرد و کودک مظلوم این کشور را در پرونده دارند، تبریک گفتند. خوب است این آقایان به جرم، جنایت و خشونت علیه زنان در کشورهای آمریکا و فرانسه و کشتار زنان و کودکان در سرزمین های اشغالی و اردوگاه‌های فلسطینی نگاهی بکنند؟ و ابتدا حقوق آنها را استیفا نمایند. ضمناً، آقای مکرون کسی است که حتی برخلاف اصول لیبرال دموکراسی سکولار خود به تصویب قانونی در منع بکارگیری حجاب اقدام کرد که به محرومیت جمعی از دانش‌آموزان مسلمان محجبه و بازماندن آنها از تحصیل شد.

ثانیاً، با نگاهی اجمالی به افراد دریافت‌کننده جایزه صلح نوبل درمی‌یابیم که تا چه حد این جایزه سیاسی است و به افرادی عموماً هم سو با کشورهای بزرگ استعمارگر تخصیص داده شده است:

* آقای تئودور روزولت 26مین رئیس جمهور آمریکا و از حزب جمهوری خواه (سال 1906) به خاطر میانجیگری در جنگ روسیه و ژاپن به حفظ توازن قدرت در شرق، جایزه صلح نوبل دریافت کرد. لازم به یادآوری است که کنفرانس تهران با شرکت چرچیل، روزولت و استالین از ۶ تا ۹ آذرماه ۱۳۲۲ (۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر ۱۹۴۳) به صورت محرمانه در سفارت شوروی در تهران، پایتخت ایران برگزار شد. این نشست تأثیر مهمی بر جنگ جهانی دوم داشت. اما ایران، تنها «پل پیروزی برای متفقین» شد. حاصل این توافق محرمانه برای ایران، کشته شدن جمع کثیری از مردم به دلیل فقدان مواد غذایی، سلامت و امنیت بود زیرا بیگانگان از شمال و جنوب وارد کشور شدند.

* آقای هنری کیسینجر (سال 1973) وزیر وقت امورخارجه آمریکا که جنگ ویتنام را به گونه ای خاتمه داد تا نیروهای متجاوز آمریکایی بتوانند از ویتنام خارج شوند. همچنین، از حامیان صهیونسیم و از مشاورین ارشد امنیت ملی آمریکا بود که طرح کاهش جمعیت وی، به ویرانی اساس خانواده و پیری جوامع بشری از جمله ایران شد.

خانم آنگ‌سان‌سو‌چی رئیس دولت میانمار (سال 1991) به‌خاطر مبارزه غیر خشونت‌آمیزش جهت دموکراسی و حقوق بشر جایزه گرفت در حالی که بعدها در زمان مسئولیتش جنایت و نسل‌کشی بر علیه مسلمانان مظلوم روهینیگا را در پرونده دارد. در زمان وی بیش از 600000  نفر به بنگلادش و سایر کشورهای همسایه آواره شدند. وی به دلایل فساد از مسئولیت خلع و 4 سال به حبس محکوم و به چهره منفور جهانی تبدیل شد (سال 2018).

آقای اسحاق رابین (سال ۱۹۹4) سیاست‌مدار و ژنرال اسرائیلی بود. وی پنجمین نخست‌وزیر رژیم کودک کش و غاصب اسرائیل بود که دو بار به مقام نخست‌وزیری اسرائیل (از ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ و از ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵) برگزیده شد. وی به خاطر تلاشش در دستیابی به صلح و موفقیت در به ثمر رساندن پیمان اسلو به همراه یاسر عرفات و شیمون پرز (نهمین رئیس جمهور رژیم غاصب اسرائیل) جایزه صلح نوبل دریافت کرد.

آقای جیمی کارتر (سال 2002) که یک سیاستمدار و تاجر آمریکایی بود. وی طی سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱، 39مین رئیس‌جمهور آمریکا از حزب دموکرات بود. وی از حامیان جدی محمدرضا پهلوی، دیکتاتور و جنایتکاری که ساواک را بوجود آورد و امام خمینی (ره) را تبعید کرد، بود.

آقای باراک اوباما (سال 2009) به خاطر «تلاش در تقویت دیپلماسی بین‌المللی و ترغیب به همکاری میان مردمان» جایزه صلح نوبل دریافت کرد. وی از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ به‌عنوان 44مین رئیس‌جمهور آمریکا فعالیت می‌کرد. او عضو حزب دموکرات است. وی با دستکش مخملی اما دستی چدنی، میلیاردها تومان خسارت بر کشور تحمیل کرد. در زمان وی سخت ترین قوانین تحریم (آیسسکو) بر علیه کشور عزیز ایران به تصویب رسید و حتی خرید داروهای بیماران خاص برای ما ممنوع شد. به همین مختصر اکتفا می شود.

ما مرام نامه الگوی سوم زن مسلمان را داریم. بنا به فرموده رهبر عزیزمان: «زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، بمثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و درعین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.»

در پایان با امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف عهد می بندیم و اعلام می داریم که تمجید دشمنان دین و ایران باعث افتخار نیست و با صدای بلند می‌گوییم برای ما مهره‌سازی نکنید. دختران و زنان ما هوشیارند.

والسلام

فاطمه واعظ جوادی



 
ارسال نظرات