نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد از روستاهای حاشیه شهر یاسوج بازدید و مسائل مشکلات آنها را بررسی کردند.
کد خبر: ۹۵۴۵۳۱۱
|
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط آب و هوایی، یکی از مهاجر پذیرترین شهرها بوده که جمعیت بسیاری را از شهرهای مختلف استان و همچنین استان‌های همجوار در خود جای داده است.

با توجه به هزینه‌های بالای زندگی شهرنشینی، بسیاری از مردم در حاشیه شهر و روستاهای اطراف سکونت دارند، به گونه‌ای که در بسیاری از مناطق روستایی و حاشیه شهر با تراکم جمعیت بیش از ظرفیت مواجه هستند.

این موضوع باعث شده که در برخی از روستاهای اطراف شهر یاسوج به دلیل مهاجرت و حاشیه نشینی، آسیب‌های اجتماعی بسیاری ظهور و بروز پیدا کند و گاهی روند خدمات رسانی در عرصه‌های مختلف به این مناطق توسط مسئولان با توجه به اعتبارات کم، با کندی صورت گیرد.

مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حاشیه نشینی شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که بخش بزرگی از آن به واسطه مهاجرت مردم به شهر به وجود آمده، نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه یاسوج را بر آن داشت تا به منظور بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات مردمی و روستاهای اطراف، جمعی از مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد را با خود همراه و ضمن بازدید از این روستاها، پیگیری این معضلات و آسیب‌ها، راهکارهای لازم را ارائه و با انجام مصوبات در جهت رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به همراه مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد از روستاهای سروک، محمدآباد سرآبتاوه، تلخسرو، مور دراز، چنارستان سفلی، مهریان، مادوان سفلی و برخی دیگر از روستاهای اطراف بازدید و مسائل مشکلات مردمی را از نزدیک با آنها بررسی کردند.

پیگیری سرانه‌های ورزشی، آموزشی و فضای سبز، جدول کشی، کانال‌های آب کشاورزی، اتصال راه‌های روستایی، توجه به مسیر کمربندی یاسوج به اصفهان، بحث فاضلاب مادوان سفلی و کانال هدایت آب که باعث فاجعه زیست محیطی شده از جمله درخواست‌های مردم از مسئولان در این بازدیدها بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج پس از بازدید از روستاهای حاشیه شهر، با حضور در محل امامزاده قاسم علیه السلام روستای گوشه و برگزاری نشست شورای اداری، خواستار اتخاذ تصمیم های لازم برای رفع مسائل و مشکلات این روستاها شد.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در حاشیه این نشست، گفت: هدف از این سفر بررسی مشکلات روستاهای اطراف یاسوج مرکز استان بود، زیرا احساس می‌کنیم که این مناطق مورد غفلت قرار گرفته و مردم نیز مطالبات به حقی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی و ورزشی در این مناطق با مشکل مواجه هستند، افزود: فضای سبز نیز از جمله مشکلاتی بود که نیاز روستاهای اطراف شهر یاسوج با توجه به جمعیتی که امروز در حال افزایش و مهاجرتی که به مرکز استان شکل می‌گیرد و بخش زیادی از این جمعیت در روستاها سکونت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جاده‌های دسترسی به ویژه جاده‌های بین مزارع که دسترسی به زمین‌های کشاورزی بوده، از مطالبات مردمی است که همه این موارد مورد بررسی قرار گرفته و در شورای اداری مصوباتی پیرامون تامین اعتبارات لازم جهت انجام مصوباتی که به عنوان مطالبه مطرح بوده و مورد نیاز مردم روستاهای اطراف شهر یاسوج است را خواهیم داشت.

آیت الله حسینی گفت: امیدواریم که مصوبات در اسرع وقت اجرایی و مسئولان باید پای کار باشند و مصوباتی که به آنها ابلاغ می‌شوند را اجرایی کنند.

گفتنی است در پایان این بازدیدها نشست شورای اداری با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در محل امامزاده قاسم (ع) روستای گوشه برگزار و تصمیم های خوبی برای رفع مسائل و مشکلات روستاهای اطراف شهر یاسوج اتخاذ شد.

بررسی مشکلات حاشیه شهر یاسوج توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان + (تصاویر)بررسی مشکلات حاشیه شهر یاسوج توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان + (تصاویر)بررسی مشکلات حاشیه شهر یاسوج توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان + (تصاویر)بررسی مشکلات حاشیه شهر یاسوج توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان + (تصاویر)بررسی مشکلات حاشیه شهر یاسوج توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان + (تصاویر)بررسی مشکلات حاشیه شهر یاسوج توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان + (تصاویر)بررسی مشکلات حاشیه شهر یاسوج توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان + (تصاویر)بررسی مشکلات حاشیه شهر یاسوج توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان + (تصاویر)بررسی مشکلات حاشیه شهر یاسوج توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان + (تصاویر)بررسی مشکلات حاشیه شهر یاسوج توسط نماینده مقام معظم رهبری در استان + (تصاویر)

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار