تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیت الله ناصری مصداق حقیقی یک انسان باتقوا بود و هیچ‌گونه خود برتربینی در شخصیت ایشان وجود نداشت.
کد خبر: ۹۵۴۵۱۹۵
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی درهمایش «سالک الی الله»، تبیین سیر و اندیشه اخلاقی، تربیتی و مهدوی آیت الله ناصری اصفهانی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم بیان داشت: رضوان الهی در جهان آخرت برای افراد باتقوا مهیا شده‌است.

وی افزود: از جمله ویژگی‌های افراد باتقوا بر اساس آیات قرآن کریم نداشتن خود برتر بینی و منیت است، این افراد خود را بالاتر از دیگران تصور نکرده و در زمین فساد نمی‌کنند.

وی ادامه داد: البته این که انسان دنبال کسب فضیلت‌ها و کرامت‌های اخلاقی باشد امری پسندیده است، اما باید مراقب بود این خصلت‌ها برای جلب رضایت خداوند متعال باشد نه این که با آن‌ها به‌ دیگران فخر فروشی کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیت الله ناصری به معنای واقعی کلمه هیچ چیز برای خود نمی‌خواستند و به هیچ عنوان خودبرتر بینی نداشتند.

وی با اشاره به خاطراتی از آیت الله ناصری، افزود: ایشان در زمان تشرف به مشهد مقدس به هتل که نمی‌رفتند، بلکه در همان مهمان‌سرایی هم که بودند معمولی ترین اتاق را انتخاب می‌کردند و می‌فرمودند: من آمدم خاک پای زائران را به چشم بکشم، من که موقعیتی ندارم که زائر امام رضا باشم.

وی ادامه داد: به‌کارگیری این تعابیر در این جایگاه علمی و فقهی، یک عمر مجاهدت، تلاش، عمل به تکلیف و سرکوب هوای نفس می‌خواهد، آیت الله ناصری چنین شخصیت خود ساخته‌ای داشتند.

مروی گفت: ویژگی دیگر آیت الله ناصری ارادتی بود که ایشان به حضرت امام زمان(عج) داشتند و هرگاه نام مبارک حضرت مهدی (عج) را می‌شنیدند و یا به زبان می‌آوردند، به معنای حقیقی منقلب می‌شدند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب علاقه‌ خاصی به آیت الله ناصری داشتند، افزود: رهبر معظم انقلاب در به‌کارگیری واژه‌ها برای اشخاص نهایت دقت را دارند و هر واژه‌ای را برای هرکسی به کار نمی‌برند، تعابیری که ایشان در پیامشان در مورد آیت الله ناصری به کار بردند نشان دهنده جایگاه این عالم برجسته است.

وی در پایان با تشکر از برگزار کنندگان همایش «سالک الی الله» ادامه داد: برگزاری این گونه همایش‌ها موجب ترویج اخلاق و فضیلت‌های اخلاقی در جامعه است و باید ادامه یابد.

همایش «سالک الی الله» تبیین سیر و اندیشه اخلاقی، تربیتی و مهدوی آیت الله ناصری اصفهانی، امروز در دونوبت صبح و عصر با پیام رهبر معظم انقلاب و آیت الله مکارم شیرازی و نیز سخنرانی شماری از علما و فقهای برجسته حوزه علمیه و همچنین حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور و تعدادی دیگر از مسئولان ملی و استانی و نیز اقشار مختلف مردم در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)‌ شهر مقدس قم برگزار شد.

آیت الله محمد علی ناصری اصفهانی سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در اصفهان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد.

وی به عنوان استاد برجسته اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان، سالیان متمادی در مسجد کمرزرین این شهر به ترویج اسلام و معرفی امام زمان(عج) مشغول بود.

مرحوم آیت الله ناصری از عالمانی بود که هم در علم و فقاهت و هم در عرصه سلوک الی الله در زمره سرآمدان سالکان بود و در عرصه اجتماعی نیز با اقشار مختلف جامعه ارتباط نزدیک و صمیمی برقرار می‌کرد.

ایشان فردی خودساخته و ازخودگذشته، مبلغی موفق و عارفی عامل بود، عارفی که صراط و راه سلوک خود را در بستر جامعه تعریف کرد و سیرالی الله را ادامه داد.

آیت الله ناصری چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ به علت کهولت سن در اصفهان دعوت حق را لبیک گفت و پیکر پاکش در گلستان شهیدان این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات