اصلاح و توسعه ۷ هزار و ۲۱۸ متر شبکه آب در شهرستان زهک/ بهره‌مندی ۱۰۰۰ نفر از خدمات آبفا

مدیر امور آب و فاضلاب زهک از اصلاح و توسعه ۷ هزار و ۲۱۸ متر شبکه آب در سطح شهرستان طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰۰ نفر از انجام پروژه‌های اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۵۴۴۵۶۵
|
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از زهک، غلامحسین لکزائیان‌پور، مدیر امور آب و فاضلاب زهک در تشریح، عملکرد شش ماهه نخست سال جاری این امور، بیان کرد: در حوزه بهره‌برداری و توسعه آب طی این مدت بیش از ۷۲۱۸ متر اصلاح و توسعه شبکه در سطح شهرستان انجام شده است که متراژ توسعه شبکه در حوزه شهری ۶۰۵متر و در حوزه روستایی ۴۰۷ متر بوده است؛ همچنین متراژ اصلاح و بازسازی شبکه در حوزه شهری ۸۸۸ متر و در حوزه روستایی ۵۳۱۸ متر بوده است.

وی افزود: در بخش امور مشترکین در طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲،تعداد ۱۶۲ فقره انشعاب آب جدید به افراد متقاضی واگذار شده است و طی این مدت ۶۶۲ فقره کنتور معیوب نیز تعویض شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب زهک از شناسایی ۶۲ مورد انشعاب آب غیر مجاز خبر داد و تصریح کرد: پس از طی مراحل قانونی حدود۲۴۴۵۸۰۰۰۰۰ریال جریمه صادر شده است و طی این مدت، بیش از ۴۳ فقره اصلاح و نوسازی شبکه در سطح شهرستان صورت گرفته است که در تابستان سال جاری و بروز تنش آبی در برخی از روستاهای شهرستان، بیش از ۳۰سرویس آبرسانی سیار صورت گرفته و۶ مخزن ۵۰۰۰ لیتری ثابت در روستاهای دارای تنش آبی نصب شده است، همچنین در طی این مدت بیش از ۳۹۲مورد نشتی و شکستگی لوله در سطح شهرستان بر طرف شده است.

لکزائیان‌پور در خصوص عملکرد این امور در حوزه بهره‌برداری و توسعه فاضلاب نیز خاطرنشان کرد: شهرستان زهک دارای دو پروژه فاضلابی مهم شهر زهک و شهرک کهک است که هر دو پروژه هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده و درحال اجرا می باشند.

در ادامه افزود: درسال جاری در شهرک کهک حدود ۲۶۲متر لوله‌گذاری فاضلاب در سایز ۲۰۰ میلیمتر صورت گرفته است، ساخت ۳باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب (منهول پمپ) در شهرک کهک در حال اجرا است و ۳۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول، درخصوص طرح فاضلاب شهر زهک نیز اظهار کرد: در حال حاضر اجرای پروژه متوقف است ولی خرید ۶۷۰۰ متر لوله فاضلابی در سایزهای مختلف جهت شهر زهک در حال انجام است و در شش ماهه نخست سال‌جاری ۱۲مورد رفع نقص منهول فاضلاب در شهر زهک صورت گرفته است.

لکزائیان‌پور با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی نیز گفت: برگزاری همایش صرفه‌جویی در مصرف و رعایت الگوی مصرف آب در مراکز بخش‌ها، برگزاری میز خدمت و بیان اقدامات شرکت در مصلی نماز جمعه و ایراد سخنرانی در مراسم نماز جمعه شهرستان و ارائه گزارش عملکرد به مردم از جمله این اقدامات بوده است.

این گزارش می‌افزاید؛ ۲۱ هزار و ۴۶۰ مشترک در شهرستان زهک تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند که از این تعداد ۵۰۴۶ مشترک در حوزه شهری و ۱۶ هزار و ۴۱۴ مشترک در حوزه روستایی است.

شهرستان زهک با دو شهر زهک و جزینک و بیش از۱۸۳روستا و مجتمع روستایی و سه بخش، دارای ۱۱۹۸۰۶متر خطوط انتقال اصلی، ۲۷۷۹۰۹ متر خطوط انتقال فرعی و بیش از۵۴۹۸۶۶ متر خطوط شبکه توزیع آب است و کل متراژ لوله‌کشی آب این شهرستان ۹۴۷۵۸۱ متر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار