رسالت عشایر تامین امنیت است/ بسیج عشایری استان ۹۶ شهید و جانباز را در راستای دفاع از ارزشهای انقلاب تقدیم نظام کرده است

سرهنگ بستانی گفت: عمده ماموریت بسیج عشایری تامین امنیت در مناطق عشایری نشین و جاده‌های مواصلاتی است.
کد خبر: ۹۵۴۴۴۹۴
|
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

سرهنگ پاسدارعلیرضا بستانی، مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، با تاکید بر این مطلب که عشایر ذخایر انقلاب هستند، گفت: عشایر قشری پرتلاش و زحمت کش هستند که در راستای تحقق معنویات مقام معظم رهبری تلاش های بسیاری دارند.

 

وی با تاکید بر این مطلب که عشایر با حضور در عرصه های سخت و جنگ نابرابر نقش و رسالت خود را به خوبی ایفا کرده اند، افزود؛ حضور این قشر در عرصه کشاورزی و دامداری مثال زدنی است چرا که در راستای تولید محصولات لبنی و دامی با تکیه بر توان داخلی تلاش دارند محصول سالمی را به مردم تحویل دهند.

 

 سرهنگ بستانی با تاکید بر این مطلب که عشایر با استفاده از توان و ظرفیتی که دارند در عرصه اقتصاد مقاومتی نقش سازنده و تاثیر گذاری داشته و دارند، ادامه داد: این قشر معنویات رهبر معظم انقلاب را الگو و سرلوحه کار خود قرار می دهند تا به اهداف مدنظر دست یابند.

 

وی با اشاره به این مطلب که سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان 11 حوزه مقاومت روستایی و عشایری دارد، تصریح کرد: 98 هزار و 133 نفر جامعه هدف این سازمان است که 40 هزار و 215 نفر تاکنون جذب شده‌اند.

 

این مسئول عمده ماموریت بسیج عشایری را تامین امنیت در مناطق عشایری نشین و جاده‌های مواصلاتی دانست و اظهار داشت: 96 نفر از عشایر سیستان و بلوچستان تاکنون شهید و سه نفر جانباز شده‌اند.

 

بستانی گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در استان، بهبود وضعیت معیشت مردم، ساماندهی مشکلات دام عشایر و اجرای همایش طایفه ای از جمله محورهای مورد فعایت سازمان بسیج عشایری سپاه سازمان است.

 

وی با بیان اینکه عشایر امروز نقش بی‌بدیلی در امنیت غذایی دارند، گفت: تلاش برای رفع مشکلات عشایر در حوزه‌های مختف در اولویت قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار