ادبیات از عناصر اصلی تغییردهنده هویت جاهلی به سمت پیشرفت و هویت اسلامی بود و ابزار فوق‌العاده‌ای که در قله هنر قرار داشت شعر بود.
کد خبر: ۹۵۴۴۴۲۴
|
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ادبیات از عناصر اصلی تغییردهنده هویت جاهلی به سمت پیشرفت و هویت اسلامی بود و ابزار فوق‌العاده‌ای که در قله هنر قرار داشت شعر بود که می‌تواند جوشش و آگاهی را به انسان هدیه دهد و در این میان، «شعر وحدت» ممتازترین نوع شعر است.
 تفرقه ، عارضه‌ای است که منشاء اصلی آن دشمنان قسم‌خورده اسلام هستند که هر جا که بتوانند از شمشیر تفرقه، برای مقابله با کسانی که قصد مقابله با ظلم و فساد را دارند استفاده می‌کنند.
 کسی که قلم، هنر و فکرش در مسیر وحدت ایفای نقش می‌کند، حتما در عمق وجودش و عمق قلبش هم اعتقاد عمیقی بر این کلامی که بر زبانش جاری می‌شود دارد.
 شعر وحدت باید سه ویژگی مهم حقیقت، خیر و زیبایی را داشته باشد ، شعر باید برگرفته از معارف حقیقی باشد و خیر را  در سطح جامعه بگستراند و زیبایی معارف اسلام را به رخ دیگران بکشد و این همان «شعر آیینی» است.
شعر وحدت می‌تواند ، اتحاد و همدلی را هم در عرصه ملی و هم در عرصه اسلامی ایجاد کند و فرد به جای آن‌که بگوید که شیعه یا سنی هستم می‌گوید مسلمانم و به جای آن‌که بگوید که از این یا آن قومیت هستم - که البته همگی قابل احترامند - می‌گوید ایرانی‌ام.
 پرداختن به مسئله فلسطین و جلوگیری از فراموشی در این زمینه، تلاش برای جلوگیری از بدبینی، روشنگری نسبت به استکبار و تشکیل یک نهضت علمی، منطقی و فراگیر برای ریشه‌کنی تکفیر، باید مهم‌ترین پایه‌های شعر وحدت باشند.

ارسال نظرات