توسط مدیریت عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه تنگستان

کارگاه امربه معروف و نهی از منکر ویژه کارکنان سپاه تنگستان برگزار شد

حجت‌الاسلام بحرانی در کارگاه آموزشی امربه معروف و نهی از منکر که در سپاه امام علی(ع)تنگستان برگزار شد گفت:آن کس که زشتی ها را در دل و به وسیله دست و زبانش انکار نکند، مرده ای است میان زندگان.
کد خبر: ۹۵۴۴۱۱۳
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،حجت الاسلام والمسلمین بحرانی درکارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه کارکنان سپاه امام علی (ع) تنگستان که باموضوع عواقب ترک این فریضه برگزار شد گفت:اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را به طور کلی رها کند، به تدریج بی تفاوتی در زندگی او حاکم می شود و چنین شخصی از حیات سعادتمند محروم می شود.

حجت‌الاسلام بحرانی در ادامه سخنان خود افزود:ترک امر به معروف و نهی از منکر به طور کلی و در یک سیر تدریجی انسان را از حیات طیبه و راستین محروم می کند.

رابط نمایندگی ولی فقیه در حوزه مقاومت بسیج امام خمینی(ره)شورکی عدم استجابت دعا را از دلایل ترک امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و تصریح کرد:هنگامی که امر به معروف و نهی از منکر متروک شود و مردم به آن توجهی نکنند دعایشان مستجاب نمی شود.وامام علی(ع)نیز دراین خصوص می فرمایند:«امر به معروف و نهی از منکر را ترک نگویید و اگر آن را ترک گفتید:«تدعون فلا یستجاب لکم»،«دعا می کنید ولی دعایتان به اجابت نمی رسد».

ایشان در ادامه مباحث خودبه موضوع شراکت درگناه دراثر ترک این فریضه اشاره کردند که:چنانچه شخصی عمل منکر و زشتی را مشاهده کند که از فرد یا افرادی سرمی زند، و با این که می تواند جلوی آن منکر را بگیرد، ولی بی تفاوت از آن بگذرد در گناه آن گناهکار شریک خواهد بود، و فرق نمی کند که این بی تفاوتی در برابر معصیت ها و منکرات، به خاطر بی اهمیت جلوه دادن موضوع باشد یا به جهت راضی بودن و همسو بودن با مفسدین.

حجت‌الاسلام بحرانی درپایان ضمن تأکید براهمیت به این موضوع گفت:کمتر معصیتی در دین اسلام یافت می شود که در حکم مبارزه و دشمنی علنی با خداوند متعال به حساب آید و گناه ترک امر به معروف و نهی از منکر از جمله ی این معدود موارد می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار