سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: به طور ویژه پروژه تقاطع غیر هم‌سطح زیباشهر زاهدان را پیگیری می کنیم و تلاش داریم‌ که این پروژه تا پایان آذرماه به بهره برداری برسد و مشکل ترافیک این نقطه از زاهدان حل شود.
کد خبر: ۹۵۴۳۶۸۷
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حمید بهادری در نشست با مدیرکل صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توسعه راه آهن استان و ظرفیت حمل بار سیستان و بلوچستان با توجه به قرارگیری در دو کریدور مهم شرق به غرب و شمال به جنوب، به دنبال افزایش میزان بار و انتقال بار از جاده به روی ریل هستیم.


بهادری افزود: با حمل کالاهای ریل پسند و اساسی استان مانند حمل بخشی از نفتگاز مورد نیاز منطقه، بار ترافیکی جاده کاهش، و ضمن صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش سوانح جاده ای، باعث درآمدزایی دولت در بخش ریلی در استان خواهد شد.

وی بیان کرد: به طور ویژه پروژه تقاطع غیر هم‌سطح زیباشهر زاهدان را پیگیری می کنیم و تلاش داریم‌ که این پروژه تا پایان آذرماه به بهره برداری برسد و مشکل ترافیک این نقطه از زاهدان حل شود.


سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق ادامه داد: بازسازی محور ریلی زاهدان _ میرجاوه را با نصب باکس های بتنی برای مهار سیلاب آغاز کردیم.


وی تصریح کرد: پروژه‌هایی برای مقابله با ماسه های روان مناطق بحرانی آغاز کردیم، ماشین های مکانیزه ماسه روب سیر روان قطارها را تسهیل کرده است.


علیرضا کیخا در این نشست اظهار کرد: در بندر چابهار مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل وجود دارد، بنابراین اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی این مسئله را برطرف می کند.


وی افزود: مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به استان دارند و مدیران باید برای توسعه استان از این نگاه بهره ببرند.


مدیرکل صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در مجموعه رسانه ملی برای اطلاع رسانی خدمات ارائه و خدمات جدید صنعت ریلی در کنار راه آهن هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار