خبرهای داغ:
در همایشی باشکوه دختران و زنان جوان فریدنی با شاخصه های الگوی سوم و برتر جامعه زنان جهان یعنی زن مسلمان آشنا شدند
کد خبر: ۹۵۴۳۲۷۹
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه فریدن استان اصفهان: در همایشی باشکوه دختران و زنان جوان فریدنی با شاخصه های الگوی سوم و برتر جامعه زنان جهان یعنی زن مسلمان آشنا شدند.

در این همایش دکتر فتاحی از اساتید دانشگاه به سخنرانی و تبیین جایگاه زن مسلمان پرداخت و گفت:  دو الگوی نامطلوب برای زن وجود دارد که اولین آن که در غرب شکل گرفته و تقویت می شود؛ بر این عقیده است که زن در پوشش آزادی با تظاهر ، برهنگی و روسپیگری در جامعه پدیدار شود و از این منظر نمود زن در جامعه به عنوان کالا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: تفکر شرقی در مقابل آن معتقد است زن نباید نمود اجتماعی داشته باشد و در قالب یک موجود منزوی و خانه نشین به دور از هرگونه ظهور و بروز بیرونی معرفی می شود که هر دو محکوم به رد و شکست است اما در مقابل هر دو تفکر فوق اسلام زن مسلمان را به عنوان الگوی مطلوب معرفی می کند .

فتاحی افزود : برتری زن مسلمان به این جهت است که اسلام می خواهد زن به جای اینکه کالا و مورد سوء استفاده قرار گیرد با مصونیت حاصل از حجاب و پوشش اسلامی  یتواند در جامعه ظهوری اثرگذار داشته باشد و کار تشکیلاتی انجام دهد ، پست سازمانی داشته باشد و اجتماعی تر از مرد هم  عمل کند .

وی در  خصوص رمز موفقیت زنان افزود : لازمه موفقیت زن ،الگو گیری از زن مسلمان است که حجابش محدودیت اجتماعی شدن برای او نیست بلکه اعتماد به نفس او را نیز بالا می برد و پل پیشرفت خواهد بود ولی در جنگ شناختی فعلی دشمن در تلاش است این هویت اصیل و الگوی مطلوب را در ذهنیت جامعه مخدوش کند و با انحراف در باور ها زنی با ویژگی نامطلوب و ناهنجار را الگوسازی کند تا بتواند نهاد و بنیاد خانواده را متزلزل نماید.

فتاحی در پایان افزود: ما باید نسبت به این هدف شوم غرب آگاه باشیم و دیگران را نیز آگاه کنیم . 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار