رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: ما اولین دانشکده هوش مصنوعی هستیم که با ۶ هزار دانشجو در ۲۴ رشته فعالیت می‌کنیم و چند رشته مهم نیز در مقطع کارشناسی ارشد به آن اضافه شده است.
کد خبر: ۹۵۴۲۳۶۶
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حسین کلانتری خلیل آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز در نشست رسانه‌ای چهارمین رویداد ملی عصر امید در حوزه تخصصی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، با بیان اینکه عصر امید یکی از مهمترین رویدادهای علمی در سطح کشور است، گفت: بعد از برگزاری این رویداد در تهران و چند شهر دیگر، البرز این رویداد را در زمینه اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این رویداد برای البرز از اهمیت بالایی برخوردار است و مهم بودن هوش مصنوعی در تمام قلمروها مشهود است، ما نخبگان جوان را در این نمایشگاه معرفی خواهیم کرد و این حداقل قدردانی از این عزیزان خواهد بود، بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری در حوزه هوش مصنوعی باید جزو ده کشور برتر با استفاده از ابزارهای متناسب زمان باشیم.

کلانتری گفت: ما اولین دانشکده هوش مصنوعی هستیم که با ۶ هزار دانشجو در ۲۴ رشته فعال هستیم که چند رشته مهم نیز در مقطع کارشناسی ارشد به آن اضافه شده است، رویداد ملی عصر امید در این دانشکده طراحی شده و ۳۴۵ چکیده مقاله توسط دبیرخانه دریافت شده و ۹۱ مقاله نیز پذیرش نهایی شده که برخی از مقالات با بازگشت در حال تکمیل شدن است و در کمیته‌های تخصصی در ۲۲ تا ۲۵ مهر از سراسر کشور ۲۰۰ غرفه تخصصی در هوش مصنوعی داریم که می‌توانند برای آینده استان تحول‌آفرین باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز افزود: صندوق شکوفایی هوش مصنوعی با کمک معاونت علمی رئیس جمهور در حال انجام است و‌ به یاری خدا نتایج خوبی را برای دانشجویان و فعالان این حوزه به همراه خواهد داشت. مطالعات هوش مصنوعی در شهرداری‌های استان با کمک معاون عمرانی استاندار برای ایجاد شهر هوشمند در حال پیگیری است.

کلانتری ادامه داد: هم‌افزایی شرکتها و کارخانجات استان با این کنفرانس ضروری است و با بیش از ۶ هزار دانشجو به صورت تخصصی کارهای ایده‌پردازی و ارزیابی تکنولوژی را انجام خواهیم داد. کنفرانس ملی هوش مصنوعی ۲۴ و ‌۲۵ مهر جداگانه برگزار خواهد شد. دوره اول رویداد در جهت امیدآفرینی در عرصه علم انجام شده بود و در ادامه، مقرر شد این برنامه‌ها در استان‌های مختلف برگزار شود، در حوزه خروجی مالی آماری که حین برگزاری این رویدادها از شرکت‌های مستقر داشته‌ایم حدود ۲۵۰ میلیارد فقط توسط یک شرکت در سیرجان در اشل تجاری‌سازی محصولات منعقد شده که می‌تواند برای سایر استان‌ها از جمله البرز مورد توجه قرار گیرد، معرفی افراد نخبه با ایجاد امید و انگیزه بین جوانان از اهداف مهم ما است.

وی گفت: از ربات آتش‌نشان در طول دوره نمایشگاه رونمایی خواهیم کرد که با نمونه خارجی قابل رقابت است.

نیک‌روان رئیس دانشکده هوش مصنوعی نیز گفت: این رویداد از ۲۲ الی ۲۶ مهر در البرز برگزار می‌شود که پنل‌های تخصصی در حوزه‌های سلامت، مدیریت شهری و کشاورزی هوشمند در این رویداد تعریف شده است.

وی افزود: هوش مصنوعی نقش انقلاب صنعتی دوم را در دنیای کنونی دارد و فرهنگ‌سازی و ایجاد تکنولوژی در کل کشور به محوریت البرز در حال انجام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار