مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه گفت: با رؤسای دانشگاه‌های این شهرستان مذاکراتی انجام و مقرر شده است از امسال پیشکسوتان راوی برای تدریس درس "دفاع مقدس" همکاری کنند.
کد خبر: ۹۵۴۰۳۶۶
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت‌حیدریه، مهدی باقرزاده اظهار کرد: از مجموع ۱۲۰ راوی دوران دفاع مقدس این خطه، تعداد ۶ نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت که دارای مدرک کارشناسی ارشد تا دکتری و سابقه تدریس هستند برای تدریس ۲ واحد درس معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌های شهرستان معرفی شده‌اند.

وی افزود: همچنین تعدادی از راویان و پیشکسوتان، برای تدریس درس "آمادگی دفاعی" و همچنین روایتگری به مدارس و مراکز علمی و آموزشی این شهرستان معرفی شده‌اند.

مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه آن دوران را الهام گرفته از فرهنگ عاشورا و سیره اهل‌بیت (ع) به‌خصوص حضرت زینب (س) به‌عنوان بهترین و تأثیرگذارترین راوی در جهان اسلام دانست و توضیح داد: شاید اگر نطق و روایتگری حساب شده ایشان در آن بزنگاه‌های بزرگ تاریخی ایراد نمی‌شد، آن چیزی که امروز از قیام بزرگ حضرت سیدالشهدا (ع) برای ما به ارث رسیده، شکل دیگری داشت و آیین باشکوه اربعین که امروز در کشورهای جهان شاهدش هستیم، نتیجه هنرمندی حضرت زینب (س) است.

 

باقرزاده بیان کرد: صدای خوش، دانش زیاد، امتناع از تحریف، صداقت و تسلط در بیان از خصوصیات یک راوی موفق است تا بتواند تاریخ‌گذشته را برای نسل آینده ماندگار و جاودان سازد.

همچنین هم‌زمان با سراسر کشور مراسم "جهاد و مقاومت، از دیروز تا امروز" با حضور ۵۰۰ پیشکسوت و یادگار دفاع مقدس چهارشنبه ۲۹ شهریورماه در دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار شد.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس این خطه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار، هزار و ۱۰۴ نفر شهید شدند.

شهرستان تربت‌حیدریه به‌تنهایی دارای ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ جانباز و ۱۴۲ آزاده است.  هم اکنون در این شهرستان ۲۳ شهید گمنام در خاک آرام گرفته‌اند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار