خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام دارابی در گفتگو با بسیج:

جهاد و دفاع در زمره مهم‏ترین امور مقدس دینی است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: از منظر اسلام، جهاد و دفاع از جایگاه ارزشی بسیار بالایی برخوردار است و در زمره مهم‏ترین امور مقدس دینی به شمار می‏‌آید.
کد خبر: ۹۵۴۰۱۸۶
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

حجت الاسلام محمد ولی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: از منظر اسلام، جهاد و دفاع از جایگاه ارزشی بسیار بالایی برخوردار است و در زمره مهم‏ترین امور مقدس دینی به شمار می‌‏آید.

وی افزود: استاد شهید مطهری(ره) در خصوص جهاد و دفاع می‏نویسند «اسلام دینی نیست كه بگوید اگر كسی به طرف راست چهره ات سیلی زد، طرف چپ را جلو ببر و دینی نیست كه بگوید كار خدا را به خدا و كار قیصر را به قیصر وابگذار، و همچنین دینی نیست كه ایده مقدس اجتماعی نداشته باشد و یا كوشش در راه دفاع یا بسط آن ایده را لازم نشمارد».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه قرآن كریم سه مفهوم مقدس«ایمان»، «هجرت» و «جهاد» را در بسیاری از آیات خود توأم آورده است، گفت : انسان قرآن، موجودی است وابسته به ایمان و وارسته از هر چیز دیگر، این موجود وابسته به ایمان برای نجات ایمان خود، هجرت می‏كند و برای نجات ایمان جامعه و در حقیقت برای نجات جامعه از چنگال اهریمن بی ایمانی جهاد می‏کند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در نهج البلاغه در اهمیت جهاد می‏‌فرمایند « ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولیائه»؛ «همانا جهاد دری از درهای بهشت است كه فقط به روی دوستان خاص خویش گشوده است» و در ادامه می‏‌فرمایند «و هو لباس التقوی»؛ «جهاد جامه تقوا است».

دارابی عنوان کرد: تقوا؛ یعنی، پاكی راستین و پاكی از آلودگی‏‌های روحی و اخلاقی كه در خودخواهی‏‌ها و خودپسندی‏‌ها و خودگرایی‏‌ها ریشه دارد، به همین دلیل، مجاهد واقعی با تقواترین افراد است؛ زیرا هر كسی از جنبه ای پاك و متقی است، یكی از نظر حسادت، دیگری از نظر بخل و... اما مجاهد از هستی خود گذشته و آن را فدای دین و مردم خود كرده است بنابراین دری كه به روی مجاهدین باز می‏شود، با سایر پاكان متفاوت است.

وی تصریح کرد: همچنین می‌‏فرمایند « و درع الله الحصینه و جنته الوثیقه »؛ جهاد زره نفوذ ناپذیر خدا و سپر مطمئن خداست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند ابراز کرد: اگر روح ملّتی، روح جهاد باشد و همیشه به این سپر الهی مجهّز شود، دیگر هیچ دشمن توانایی تجاوز و سلطه بر آنان را نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار