خبرهای داغ:
فرمانده ی ناحیه مقاومت بسیج رامشیر در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس برنامه های ناحیه در سطح شهرستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۵۳۹۶۴۰
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

سرهنگ پاسدارکیوان منصوری در این نشست خبری اظهار کرد:دفاع مقدس حماسه ای بی بدیل در تاریخ ایران زمین بوده،ملت غیور ایران با دستان خالی و تنها با دین مداری و مقاومت توانستند در برابر جبهه ظالم استعمار و استکبار جهانی سربلند،پیروز و برگ زرینی در تاریخ این مرز و بوم رقم بزنند.حماسه مقاومت در دوران هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ملت ایران از ابعاد مختلفی قابل واکاری و پرداختن به هر بعد از این حماسه تاریخی راهگشای جامعه ی امروز است.

 

وی افزود:ایثار،شهادت،مقاومت از خودگذشتگی واژه هایی هستند که فقط بواسطه وجود باورهای قومی،دینی و اعتقادی خلق شدند و حاکمیت دین در هشت سال دفاع مقدس مشهود است.در آن دوران ایمان نقطه طلایی دفاع مقدس بوده و قیام حسینی و عاشورایی الگوی نبرد دفاع مقدس.مردم ما به تاسی نهضت حسینی،دین مداری و ولایت پذیری،حماسه مقاومت در دفاع مقدس و ادامه این مسیر در وضعیت فعلی و جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن انجام دادند.

 

منصوری بیان کرد:ما بدترین شرایط،تحریم اقتصادی و نظامی را در آن دوران داشتیم.دفاع مقدس برای ما دستاورد هایی داشت که قابل تحسین بوده و ارزشهای ماندگاری برایمان به ارمغان آورده و بنا به فرمایش حضرت امام(ره) بنیان گزار انقلاب اسلامی هرروز ما در جنگ برکتی داشته ایم که در همه صحنه ها از آنها بهره جسته ایم،اما امروز نباید این ارزش ها فراموش شود.و بنابه فرمایش مقام معظم رهبری ازگنجینه های دفاع مقدس بایستی بهره برداری شود و این ارزش ها ترویج پیدا کنند.

 

سرهنگ منصوری در انتها بیان کرد؛ناحیه مقاومت بسیج رامشیر نیز در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام ۷۱ برنامه  در سطح شهرستان دارد،از جمله:

-فضاسازی شهرستان

-افتتاح پروژه های عمرانی،فرهنگی و … غبارروبی گلزار شهدا

-سرکشی خانواده شهدا

-همایش پیشکسوتان جنگ و شهادت

-برنامه اجتماع بزرگ جوانان گام دومی

-برگزاری یادواره شهداء 

-مسابقات ورزشی

-مسابقات کتابخوانی

-نمایشگاه عکس،نقاشی،وصیت نامه شهدا 

-اعزام تیم پزشکی و ویزیت رایگان

-ایستگاه صلواتی 

- توزیع بسته های نوشت افزار  و کمک مومنامه

-جشنواره مالک اشتر

-دیدار با امام جمعه محترم 

-صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی

-رژه خودرویی یگان های نظامی-انتظامی

-خاطره گویی در مساجد و مدارس توسط پیشکسوتان و برنامه های دیگری انجام خواهد شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها