زنجان _ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان گفت:امام رضا علیه السلام ولی نعمت جهان اسلام و ملت ایران است.
کد خبر: ۹۵۳۹۲۳۰
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴

امام رضا علیه السلام ولی نعمت جهان اسلام و ملت ایران است

حجت‌الاسلام سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تسلیت شهادت امام رضا علیه السلام، اظهار داشت؛ ثامن الحجج علیه السلام برای جهان اسلام بویژه ایران اسلامی نعمت بزرگی است.

وی با بیان اینکه مأمون عباسی با آوردن امام (ع) به بهانه ولیعهدی از مدینه به مرو به دنبال انزوا کردن امام بودند، افزود: حتی با برگزاری مناظرات علمی و جلسات مدیریت شده به دنبال وهن جایگاه امامت بودند، ولی وقتی دیدند علم معنوی و نور ولایت امام (ع) موجب آشکار شدن حقانیت و بالطبع جذب مردم به آن حضرت می‌شود، امام (ع) را مسموم وبه شهادت رساندند.

وی تصریح کرد:با شهادت امام رئوف و مهربان این نور الهی خاموش نشد چرا که وعده الهی است گرچه مشرکان ومنافقان دوست نداشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه شهرمشهد مملو از مریدان عزاداران از مذاهب و ادیان مختلف هستند، گفت: مسلمانان از سراسر ایران، عراق، هند، پاکستان، کشور‌های عربی و... همانند پروانه به دور امام می‌گردند و با زبان حال و زبان قال عرض ارادت کرده طلب حاجت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه امام خمینی (ره) مشهد را پایتخت معنوی ایران نامیدند، بیان کرد: مردم در طول سال به ویژه مناسبت‌های آغاز سال نو، دهه کرامت و آخر صفر از مشهد نور کسب کرده و در زندگی خود بهره می‌گیرند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان در پایان با اشاره به ویژگی‌های امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد:ولایتمداری، اخلاق عالی و ممتاز، پرهیزکاری و تقوا، سخاوتمند، صبر و مقاومت، عزت نفس، برخورد‌های تربیتی و سازنده، سخن صریح، تواضع و فروتنی و بخشندگی را از جمله ویژگی‌های امام رضا (ع) نامید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار