عزاداری عاشقان نبوی و حسنی در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) در مضجع نورانی امام هشتم(ع) با حضور پرشور هیئات مذهبی از سراسر کشور برگزار شد و زائران امام مهربانی‌ها کبوتر دل خود را تا بقیع به پرواز در آورده‌اند‌.
کد خبر: ۹۵۳۸۹۹۸
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

زائران امام مهربانی‌ها کبوتر دل خود را تا بقیع به پرواز در آورده‌اند‌ + عکس

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، عزاداری عاشقان نبوی و حسنی در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) در مضجع نورانی امام هشتم(ع) با حضور پرشور هیئات مذهبی از سراسر کشور برگزار شد و زائران امام مهربانی‌ها کبوتر دل خود را تا بقیع به پرواز در آورده‌اند‌.

دهه آخر صفر، همیشه مشهدالرضا میزبان زائران پیاده امام علی بن موسی الرضا علیه السلام است. زائرانی که به عشق امام رضا (ع) کیلومترها راه را در گرما و سرما طی می کنند تا در سالروز شهادت امام مهربانی ها خود را به بارگاه حضرتش برسانند و نام خود را در دفتر عاشقان و عزادارانش ثبت کنند.

امروز هر جای حرم مطهر که ایستاده باشی با دیدن نگاه‌های خیره به  پنجره فولاد به آرامش می‌رسی فقط کافی است نگاهی به انبوه زائران بیاندازی؛ چه غوغای زیبایی است که از  هر رنگ و  شکل و  زبانی، گرد این گنبد آمده اند و  یک صدا «یا امام رضا (ع)» می‌خوانند.

تفاوت زائران حرم از شیعه و سنی در سالروز رحلت پیامبر نشان می‌دهد که برای رضایی شدن اهل کجا بودن مهم نیست؛ اهلیت و دلبستگی به ساحت اوست که دانه‌های تسبیح هزار رنگ زائران را به هم گره می‌زند.

تمامی معابر منتهی و اطراف حرم مطهر شاهد حضور پرتعداد دسته‌ ها و هیآت مذهبی با زبان و گویش‌های مختلف است و صدای حزن‌انگیز نوحه ...است.

لباس ها و سروشکل اکثر زائران نشان می دهد که عشق امام رضا(ع) حد و مرزی ندارد و پای خیلی ها را به این سرزمین آسمانی میکشاند. مشهد این روزها حسابی شلوغ است و حتی در همان ورودی های حرم زائران بصورت گروهی نشسته اند و جمعیت زیادی هم در گوشه ای از حرم مطهر آرام گرفته اند.

این وصف حال زائران پیاده ای است که مشتاقانه دست از کار کشیده اند و با پای پیاده رو به سوی حرم یار می شتابند و می‌آیند با کوله باری از ارادت و اشک تا بگویند که تمام دار و ندارشان امام مهربانی هاست...

ارسال نظرات
پر بیننده ها