مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: توصیه به خودمراقبتی و استفاده از ماسک باتوجه‌به وقوع و ماندگاری پدیده گردوغبار در اغلب شهرستان‌های استان و کلان‌شهر مشهد ضروری است.
کد خبر: ۹۵۳۸۷۷۶
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس؛ مهدی اله‌ پور اظهار کرد: باتوجه‌به شرایط جوی و ناسالم بودن کیفیت هوای مشهد از مسئولان هیئت‌های مذهبی درخواست می‌شود نسبت به توزیع ماسک بین زائران اقدام کنند تا تأمین سلامت آنان محقق شود.

وی افزود: شرایط حاضر ناشی از وقوع خیزش گردوغبار از غرب و شمال شرقی استان خراسان رضوی است و امروز نیز شاهد پایداری و ماندگاری گردوغبار هستیم.

اله پور بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها تا ظهر امروز شاهد کاهش حجم گردوغبار بوده و از عصر امروز دوباره شاهد افزایش چشمگیر آلاینده‌ها از نوع گردوغبار هستیم.

مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی بیان کرد: باتوجه‌به بروز شرایط ناپایدار جوی تا انتهای هفته جاری برای شهرستان‌های اعلام شده، از عموم مردم به‌خصوص افراد مسن و کودکان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی، قلبی و عروقی و نیز مادران باردار درخواست می‌شود در ترددهای روزانه از ماسک و عینک مناسب استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در زمان بروز پدیده گردوغبار از فعالیت‌های بدنی مانند ورزش‌های سبک‌وسنگین و قدم‌زدن در فضای باز خودداری شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار