خبرهای داغ:
تبریز- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: یکی از شگردهای همیشگی اهل باطل، جوسازی و تبلیغات منفی است. دشمنان با ایجاد جریان های انحرافی، افرادی را اسیر خود کرده به دنبال خویش می کشانند.
کد خبر: ۹۵۳۸۷۳۳
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در جمع کارکنان تیپ ۲۵نیرو مخصوص واکنش سریع، افزود: اصولاً اساسی‌ترین مبنای فریب‌کاری فتنه‌جویان و مؤثرترین عامل پیروزی آن ها همین «آمیختن حق و باطل» است؛ زیرا اگر آنان سخنان و کردار خود را یکسره بر مقدّمات باطل استوار سازند،

وی ضمن بررسی تاریخی مظلومیت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: معاویه با برپایی فتنه‌، شبهه ایجاد ‌کرد و همه در تردید قرار گرفتند و با حاکمیت به حق مقابله ‌کردند، معاویه با تطمیع فرماندهان و سپاهیان امام حسن(ع) آنان را اسیر خود کرد و سپاه امام حسن (ع) از هم پاشید و امام غریب ماندند، در حقیقت علت غربت امام حسن (ع) فتنه‌های سنگین معاویه بود.
حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه معاویه پدر فتنه‌های تاریخ است و فتنه‌گرتر از او در تاریخ نیامده است، تشریح کرد: معاویه در دوران امام حسن(ع) نیز حضور داشت و پس از شهادت حضرت علی(ع) چون در امر فتنه و جنگ کارکشته شده بود عرصه اجتماعی را بر امام حسن(ع) تنگ و در آن شرایط صلح‌نامه‌ای را به امام حسن(ع) تحمیل کرد و امام حسن(ع) برای حفظ اسلام و اینکه این دوره به جنگ نگذرد صلح‌نامه تحمیلی را امضا کردند اما امام حسن(ع) همه بندهای مفاد صلح‌نامه را به نفع مسلمانان تعریف کردند ولی معاویه با تبلیغات میدانی منفی علیه امام حسن مجتبی(ع) به وی لقب مذل الدین داده بودند.

جوسازی و تبلیغات منفی شگرد همیشگی دشمنان است
حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: آثار و پیامدهای فتنه و آشوب نامطلوب است چراکه باعث سست شدن رشته دین، لرزان شدن پایه های یقین، لغزش دل های پایدار، مشتبه شدن امور و در هم آمیختن درست و نادرست، کشته شدن و به هدر رفتن خون ها، پوشیده شدن سیمای واقعی حقیقت، جسارت پیدا کردن ستمگران و به سخن آمدن آنها می شود.
وی در پایان افزود: فتنه‌ها هر روز پیچیده‌تر می‌شوند نباید گمان کنیم که فتنه‌ای بر پا و خنثی شد و دیگر تمام شد «أحسب النّاس أنْ یتْرکوا أنْ یقولوا آمنّا و همْ لا یفْتنون‏». فتنه‌ها هر روز پیچیده‌تر می‌شوند. هنوز نه ابلیس مرده و نه شیاطین إنس و جن از بین رفته‌اند. احتمال دارد ما در آینده فتنه‌هایی سخت‌تر و پیچیده‌تر داشته باشیم که امروز نمی‌توانیم آن ها را تصور کنیم، امروز بصیرت مهمترین سلاح برای مقابله با فتنه های نرم دشمنان نظام اسلامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار