دلنوشته استاد بسیجی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین؛
مهران چگینی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در یادداشتی به برخی نکات و مزایای سفر معنوی اربعین پرداخته است.
کد خبر: ۹۵۳۸۶۰۹
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
 

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در متن این یادداشت آمده است:

مهران چگینیاربعین حسینی۱۴۰۲ با همه شکوه و جلالش هم به پایان رسید. این سفر سراسر نکته و درس است که در این مجال دو نکته تقدیم می‌کنم.  خوش به سعادت کسانی که توفیق شرکت در این سفر معنوی را داشتند و این شکوه و جلوه عظیم را از نزدیک شاهد بودند.  چه لذتی از این بالاتر که با کشیدن کمی از طعم سختی‌های  این سفر، اعم از سوز گرما و حرارت، پیاده روی های طولانی، اقامت و بیتوته در فضای باز و....  توانستیم  فهم بیشتری از سختی‌های اهل بیت (ع) در قیام عاشورا  در صحرای کربلا کسب کنیم.
اینکه تمام سرمایه ما شامل کوله باری سبک و مختصر بود که به راحتی در هر نقطه ایی به امانت می گذاشتیم ، یادآور این نکته بود که هر چه دغدغه و اهداف و افکار دنیوی کمتری داشته باشیم، طیب خاطر و آسودگی بیشتری حاصل می‌شود . 
اینکه میزبانان گشاده روی عراقی و موکب داران با فرهنگ خاص ایرانی، هر آنچه داشتند، در طبق اخلاص گذاشته بودند و با اصرار و تمنا به میهمانی فرا می‌خواندند، یادآور این نکته بود که خداوند به  بخشش مال تاکید کرده و برکت می‌دهد ‌و اینها لذت این بخشش را چشیده بودند. خوش به سعادت کسانی که بخشی از مالشان در این راه صرف شده و در این کنگره عظیم پیاده روی سهیم بودند.
 در پایان به سهم خودم از همه بانیان و تسهیل کنندگان این سفر  و پیاده روی عظیم ؛ از بخش دولتی ایران و عراق  و ارگان‌های پای کار، تا تک تک آحاد هم وطن و هم آیینم کمال امتنان و قدردانی را دارم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات