زنجان _ مسئول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان از راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در استان خبر داد و گفت:هدف ما تسهیل‌گری و توانمندسازی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی اجتماع‌محور است.
کد خبر: ۹۵۳۸۵۶۹
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در استان زنجان

سرهنگ اقبال جهانبخشی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛اظهارداشت:خدمت رسانی و محرومیت زدایی یکی از اهداف اصلی بسیج سازندگی استان و مهمترین رسالت ما برداشتن غبار محرومیت از چهره مناطق مستضعف است.

وی با بیان اینکه از فروردین ماه تا مرداد ماه سال جاری ۲۷ هزار و ۵۷۸ بسته کمک معیشتی به همت سپاه انصارالمهدی (عج) استان توزیع شده است،افزود:۲۳۳راس نذر قربانی، ۶۶ هزار و ۴۵۰ هزار پرس غذا گرم،۳ هزار و ۴۳۷ بسته لوازم بهداشتی،۲ هزار و ۵۴۷ البسه و کفش،مرمت و احداث و تکمیل ۳۵ باب مسکن،۱هزار و ۱۲۵نوشت افزار و وسایل کمک آموزشی،کمک به ایجاد اشتغال و ارتقا معیشت ۳۵۱ ،کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد ۷ نفر،ارائه مشاوره حقوقی ۴۸۰ نفر،اهدا کمک جهیزیه ۲۹۲سری،ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان به صورت مجازی و حضوری ۹۰هزار و ۷۷۷ نفر ساعت و اهدا خون ۱۱۰ نفر از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد.

وی با بیان اینکه در قالب قرارگاه تابستان ۳۹۶ گروه جهادگر در تیر ماه و ۴۷۸ جهادگر در مرداد ماه خدمت رسانی کردند،عنوان کرد: این جهادگران در عرصه های عمرانی، فرهنگی، معنویت افزایی، اجتماعی، آموزشی، کمک مومنانه،میز خدمت و مشاوره رایگان فعالیت داشتند.

جهانبخشی با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی اربعین در ۵ سطح جغرافیایی با مشارکت ۱۱۰ گروه جهادی در قالب موکب های خدمات رسانی خدمات ارائه دادند،تصریح کرد:در ایام شهادت امام رضا علیه السلام نیز گروه های جهادی در سطح استان موکب های مختلف برپا خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه مرداد ماه امسال دومین یادواره شهدای جهاد خدمت با حضور سردار زهرایی و ۶۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم استان برگزار شد،بیان کرد:با حضور سردار زهرایی ۱۲۵ طرح محرومیت زدایی و عمرانی در روستای قینرجه زنجان افتتاح و کلنگ زنی شد و مرمت و بازسازی مدرسه ،زیباسازی محیط مسجد و زیبا سازی مزار مطهر شهدا توسط قرارگاه عملیاتی جنوب غرب تهران با همکاری گروه جهادی استان به بهره برداری رسید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان از برگزاری رزمایش گروه های جهادی تخصصی در هفته دولت توسط بسیج کارمندی خبر داد و گفت:مهر ماه امسال انتخابات چهارمین دوره هیئت رئیسه شورای گروه های جهادی نواحی با همکاری استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود:پویش روایتگران جهاد و پیشرفت به نام من جهادگر هستم با هدف تولید محتوا در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج فعالیت دارند.

جهانبخشی از برگزاری پویش مطالبه طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی در استان خبر داد و گفت:۱۰ مهر ماه اولین مرحله پویش و ۲۰مهر ماه دومین پویش و همچنین مرحله سوم نیز به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جهاد آبرسانی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۵۷ روستا با همکاری و مشارکت آبفای استان به مرحله بهره‌برداری رسیده است و امسال نیز ۱۵۷ روستا با همکاری و مشارکت آبفای استان پس از ابلاغ مرکز و تخصیص اعتبارات به مرحله اجرا خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد:مرداد ماه امسال گروه جهادی منتظران ظهور با همکاری و مشارکت گروه جهادی پرواز خاکی و گروه‌های تخصصی بسیج دانشجویی استان زنجان در رزمایش پزشکی در سالن فرهنگیان خدابنده روزانه به ۷۰۰ نفر خدمات رایگان ارائه دادند.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی سال گذشته ۳۰۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی با همکاری استانداری، بانک های عامل و اداره کار پرداخت شده است،تصریح کرد:امسال در تسهیلات تبصره ۱۶ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که به زودی ابلاغ خواهد شد .

وی از ثبت نام ۱۵ هزار نفر در سامانه تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی خبر داد و گفت: هدف ما در حوزه اقتصاد مقاومتی کمک به تولید و اشتغال زایی است.

جهانبخشی اضافه کرد:صندوق های قرض الحسنه در سطح نواحی به صورت مردم محور به منظور کمک به خانواده های کم برخوردار ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری و هماهنگی فرمانده سپاه استان زنجان و پیگیر های صورت گرفته است در آینده نزدیک دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در استان راه اندازی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار