نویسنده عرصه دفاع مقدس یادداشتی در درباره‌ی اهمیت اربعین حسینی نوشته است.
کد خبر: ۹۵۳۸۵۶۵
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، نسرین ژولای نویسنده و فعال فرهنگی در عرصه دفاع مقدس، امداگر ۸سال جنگ تحمیلی در خرمشهر، در یادداشتی آورده است:

پیاده‌روی کربلا گسترده‌ترین مراسم عزاداری و اجتماع مذهبی جهان است

بسم الله الرحمن الرحیم

پیاده‌روی کربلا گسترده‌ترین مراسمات عزاداری و بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان محسوب می‌شود، امسال اربعین، جهان یکسره هیئت شده و حرم، مهیای زیارت شده بود.

 ۴۰ عدد کمال است و انسان کمال خویش را از سرچشمه‌های زلال و جوشان عاشورا تا اربعین می‌یابد، روایتی است که جبرئیل امین از طرف خداوند بر پیامبر صلی الله نازل شده و سخن خداوند را در مورد ثواب هزینه کردن در راه عزاداری امام حسین علیه السلام بیان می‌کند، خداوند بر پیامبر اکرم(ص) سلام می‌رساند و می‌فرماید: به عزت و جلالم سوگند هر کس در راه امام حسین (ع )درهمی انفاق کند، ملائکه در آنچه انفاق کرده است تا روز قیامت برای او داد و ستد می کنند و در ازای هر درهم ، ۷۰حسنه به وی می دهند و خداوند برای او قصری در بهشت بنا خواهد کرد.

 یکی از علائم ایمان، زیارت اربعین است، شیعیان یک روح در چند کالبد هستند، آنان در جاهای مختلف جهان ساکن اند عده‌ای در لبنان جمعی در مدینه، کوفه، ایران و...

همانند دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ که همه را به هم وصل می‌کنند و در اربعین همه به هم می پیوندند، قلب انسان‌ها گداخته از عشق حسین علیه السلام است و می‌تپد و گلوله‌ای می‌شود و به قلب دشمن فرو می‌رود.

پیاده‌روی کربلا گسترده‌ترین مراسم عزاداری و اجتماع مذهبی جهان است

از وصال محبوب، محبوبی که آتش عشقش در قلبم زبانه می‌کشد سر از پا نمی‌شناسم، هیجان همه وجودم را فرا گرفته دیگر درد زخم پا، گرما و عطش مفهومی ندارد، ذره ذره وجودم او را می‌طلبد، زیر لب زمزمه کنان می‌خواندم، اگر مرا رها نمی‌کنی، تو را رها نمی‌کنم، سر از تنم جدا کنی چون و چرا نمی کنم، حسین من، حسین من، حسین من.

 در حالیکه سرم بشدت گیج می رفت، در میان بازوان دختر خانمی که بکی از خادمان حرم مولا و دوستانش او را سیده خطاب می کردند، قرار گرفتم، او مرا هدایت می‌کرد، لحظاتی بعد در کنار ضریح متبرک مولا و آقایم بودم، حس می‌کردم، قلبم با تپش شدیدی دارد، از سینه ام بیرون می‌زند. 

صورتم را روی مشبک‌های حرم مولایم گذاشتم، جان تازه‌ای گرفتم باورم نمی‌شد، این چنین زیارت معبودم نصیبم شود، آن‌جا بود که تجدید میثاقی دوباره با سرور شهیدان عالم آقا اباعبدالله الحسین کردم که تا جان در بدن دارم در راه ترویج فرهنگ عاشورایی گام بردارم و رهرو راه آن بزرگ مرد جاودانه تاریخ باشم.

پیاده‌روی کربلا گسترده‌ترین مراسم عزاداری و اجتماع مذهبی جهان است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار