مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: هویت ۳ جسد باقیمانده تصادف استان واسط عراق مشخص شد.
کد خبر: ۹۵۳۷۷۹۱
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرشاد طهماسبی مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: روز هفتم شهریور ماه یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در حدفاصل جسان - الحولی کشور عراق پس از واژگونی، دچار آتش سوزی شد و اجساد سوخته ۷ نفر زائر این خودرو جهت تشریح و تشخیص هویت به پزشکی قانونی ایلام ارجاع شدند.

 

وی افزود: باتوجه به عدم وجود بانک اطلاعات هویتی در استان ایلام، نمونه های ژنتیکی DNA TYPING از این اجساد که دچار سوختگی ۱۰۰ درصدی شده بودند استخراج و برای تعیین هویت به استان کرمانشاه ارسال شد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان یادآور شد: با رسانه‌ای شدن موضوع عدم مشخص بودن این اجساد و مجهول الهویه بودن آنها، سرانجام بستگان آنها از استان خراسان‌ رضوی پیگیر هویت اجساد شدند. 

 

وی ذکر کرد: باتوجه به اینکه در این حادثه ۷ نفر به علت سوختگی جان خود را از دست داده بودند، هویت ۴ نفر پیش از این مشخص و به خانواده های آنها در استان لرستان تحویل داده شد. اما ۳ تن از اجساد شامل ۲ مرد و یک زن جوان و ساکن خواف استان خراسان رضوی بودند که پس از گذشت ۵ روز خانواده آنها پیدا شد. 

 

طهماسبی یادآور شد: این اجساد جوان، متعلق به یک خواهر و برادر و همسر دختر بود که طی هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی و معرفی بستگان نزدیک آنها جهت نمونه‌گیری‌های لازم انجام و پس از استخراج پروفایل ژنتیکی در آزمایشگاه سروژنتیک پزشکی قانونی مشهد نتایج آزمایشگاهی جهت تطبیق به آزمایشگاه سروژنتیک پزشکی قانونی کرمانشاه ارسال شد و پس از انجام آزمایشات تکمیلی در استان کرمانشاه هویت این ۳ جسد مشخص و با هماهنگی مقام قضایی پیکرهای آنان به خانواده‌ هایشان تحویل داده شد. 

 

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین اجساد ۵ فوتی تصادف روز دوشنبه محور مهران - دهلران با انتقال به پزشکی قانونی و انجام فرایندهای قانونی، به بستگان آنها در اصفهان تحویل داده شد. 

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام بیان کرد: نیروهای متخصص پزشکی قانونی در ایام اربعین بدون وقفه و تا پاسی از بامداد در حال معاینه اجساد زائران یا افراد حادثه دیده در طول مسیر اربعین هستند. 

 از همه رانندگان درخواست می شود پیش از حرکت به سمت مقصد استراحت و خواب کافی داشته باشند تا از بروز حوادث دردناک و مرگبار ترافیکی جلوگیری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار