پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی امسال چهارشنبه 15 شهریور ماه در مشهد با عنوان جبران زیارت سیدالشهدا(ع) برای کسانی که توفیق زیارت از نزدیک را نداشتند، از ساعت 8 صبح از میدان 15 خرداد به سمت حرم مطهر رضوی انجام می شود.
کد خبر: ۹۵۳۷۴۴۸
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در جلسه مطبوعاتی تشریح برنامه های مراسم جاماندگان اربعین حسینی در مشهد مقدس بیان کرد: این مراسم امسال چهارشنبه 15 شهریور ماه در مشهد مقدس با عنوان جبران زیارت سیدالشهدا(ع) برای کسانی که توفیق زیارت از نزدیک و پیاده روی را نداشتند، صورت گرفته است که با هدف عرض تسلیت حرکت عاشقان سیدالشهدا(ع) از ساعت 8 صبح از میدان 15 خرداد به سمت محضر مقدس امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام سید محمد سلطانی، در توضیح جزئیات این برنامه ها تصریح کرد: در این حرکت 110 موکب مساجد و هیئت‌های مذهبی اعلام آمادگی کردند که روز چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 8 شب خدمات‌دهی و با ارائه تسهیلات این حرکت را برای مردم روان کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان توضیح داد: ترتیب برنامه‌ها از 8 صبح تا 9 صبح روز چهارشنبه تلاوت کلام ا... قرآن مجید، سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه، مداحی مداحان اهل بیت و زیارت اربعین است که توسط امیر عارف انجام می شود. پس از آن حرکت به سمت بارگاه ملکوتی امام ضا(ع) است و تا 8 شب ادامه دارد. علاوه بر این، پیش بینی شده که نماز ظهر و عصر، مغرب و عشا هم در میدان بسیج اقامه شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ادامه با انتقاد از کم‌رنگ بودن جشن های مذهبی در جامعه بیان کرد: در برگزاری مراسم رسمی در طول سال، نمره ما و نهاد های فرهنگی در مراسم عزاداری ها برای مناسبت های ملی ومذهبی 20 است، اما درباره ولادت ائمه(ع) و جشن ها و اعیاد مانند جشن غدیر که پیش روست، کمی کم‌رنگ است. جامعه ما باید برای حزن اهل بیت(ع) محزون و برای ولادت ائمه و جشن‌های ملی و مذهبی مفرح باشد.

حجت الاسلام سلطانی ضمن تاکید بر نقش امیدآفرینی رسانه ها افزود: در شرایط امروز جامعه هر فرد، خبرگزاری و... که باعث شود ایمان، اعتقاد، باور و امید جامعه جامعه افزایش یابد، بالاترین خدمت را به قرآن، اسلام و آینده نظام کرده است، اما گاهی اگر هر کس به هر دلیلی بخواهد روحیه اعتقادی، باور و امید جامعه اسلامی را کم‌رنگ کند قطعا در زمین دشمن بازی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در حرکت امید آفرینی که در محرم و صفر امسال ایجاد شده است، جمعیت شرکت کنندگان در مراسم عاشورا و تاسوعا به ویژه نسل جوان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار