خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد:

تدریس محتوای کتاب "دوباره فردوس" خاطرات جهادی رهبر معظم انقلاب در دوره های توانمندسازی جهادگران

هنری گفت: کتاب "دوباره فردوس" دربرگیرنده خاطرات جهادی مقام معظم رهبری در سفر به شهرستان فردوس است که اکنون در سبک مدیریت جهادی و برنامه‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین تدریس محتوای این کتاب در دوره‌های توانمندسازی برای گروه‌های جهادی نیز در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۳۷۴۱۲
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (علیه‌السلام) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سیزدهم شهریور سال ۱۳۴۷، زلزله هفت ریشتری در شهرستان فردوس به وقوع پیوست و در آن زمان و در میان عدم توجه حکومت، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به همراه گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور وارد این منطقه شدند و به فعالیت‌های جهادی پرداختند.

وی با بیان اینکه، ورود مقام معظم رهبری در آن زمان در قالب خدمت رسانی به مردم بود، گفت: در این سفر سبک مدیریت جهادی مقام معظم رهبری را در مدیریت بحران می‌توان دید و این خط مشی در کتاب "دوباره فردوس" که سال گذشته رونمایی شد، دنبال شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: این کتاب دربرگیرنده خاطرات جهادی مقام معظم رهبری در سفر به شهرستان فردوس است که اکنون در سبک مدیریت جهادی و برنامه‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین تدریس محتوای این کتاب در دوره‌های توانمندسازی برای گروه‌های جهادی نیز از دیگر برنامه‌هاست.

هنری با اشاره به برگزاری جلسات با دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در آستانه اربعین حسینی، ادامه داد: محتوای این کتاب در راهپیمایی اربعین در سطح بین المللی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این محتوا‌ها در مسیر پیاده روی اربعین و موکب‌های پیش بینی شده، به منظور تبیین روز ۱۳ شهریور به عنوان مبدا حرکت‌های جهادی در قالب نمایشگاهی نمایش داده خواهد شد.

هنری بیان کرد: در شهرستان فردوس مراسم گرامیداشتی با حضور مسئولان استانی برگزار شده و مسابقه‌ای نیز در قالب کتاب "دوباره فردوس" در دو بخش حضوری و مجازی اجرایی خواهد شد و سوالات در هفته دفاع مقدس در اختیار مردم گذاشته شده و در انتهای هفته دفاع مقدس تقدیر خواهد شد.

 

تدریس محتوای کتاب

هنری بیان کرد: از ۱۳ شهریور تا هفته دفاع مقدس، با عنوان "از جهاد مقدس تا دفاع مقدس" نام گذاری شده که در این مدت در استان فعالیت‌های محرومیت زدایی برگزار می شود و در اختتامیه این طرح از شرکت کنندگان تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گروه‌های جهادی رده سنی را درنظر نمی‌گیریم، تصریح کرد: تلفیق گروه‌های سنی مختلف را در قالب کارگروه‌ها و گروه‌های زیرمجموعه در راستای تبادل تجربیات و هماهنگی بهتر در تقسیم وظایف به کار می‌گیریم.

وی افزود: نگاه بسیج سازندگی به مسائل و موضوعات بر حل مسئله است و ظرفیت شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف شناسایی شده و این امر باعث اثربخشی فعالیت‌ها خواهد شد.

هنری با اشاره به هم افزایی قرارگاه‌های جهادی و گروه‌های جهادی، اظهار کرد: امیدواریم با این هم افزایی و هماهنگی بین گروه‌ها تا پیان سال محرومیت زدایی به بهترین شکل انجام شود و مردم از این ظرفیت‌ها استفاده بهتر و موثرتری ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار