مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی با همۀ فراز و فرودها در این ۴۵ سال اخیر به رغم تمام کینه‌توزیهای استکبار، ایادی منطقه‌ای و نفوذی‌های داخلی، آنچه آنها خواستند و نتوانستند، ولی جمهوری اسلامی ایران؛ خواست و توانست که سربلند و پیروز بماند.
کد خبر: ۹۵۳۷۱۶۵
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، یادواره شهدای شهرستان فریمان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سایر مسئولان این شهرستان و اقشار مختلف مردم در محل فرمانداری فریمان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده با گرامیداشت اربعین حسینی و تقارن آن با برنامه های هفته دولت اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران با همه فراز و فرودهایش در ۴۵ سال اخیر و به کوری چشم بدخواهان، دشمنان کینه‌توز، ایادی منطقه‌ای و نفوذی‌های داخلی ماندگار شده است. آن‌ها خواستند و نتوانستند، ولی جمهوری اسلامی ایران؛ خواست و توانست. حجت بالغه این امر؛ همین است که پس از گذر زمان دشمنانی که حتی ۴۵ روز هم تحمل حکومتی بر پایه نظامی اسلامی را نداشتند به رغم تمامی کینه‌ها، آن را تحمل می‌کنند و می‌پذیرند که این نعمت، جای شکرگزاری دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز دوست و دشمن به این باور رسیده‌اند که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ماندگار است، در تکمیل صحبت‌های خود افزود: در دوران پرزحمت و پر بهجت دفاع مقدس زحمات طاقت‎‌فرسا بودند و سختی‌ها نیز کم نبودند. دشمن آمده بود تا بماند؛ چه در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان و چه در سرمای استخوان‌سوز کردستان. تحمل این رنج‌ها بدون وجود برخی موضوعات از جمله ایثار و از خودگذشتگی، صبر، استقامت، اخلاص، کسب رضای خدا، وحدت و تمسک به ولایت ممکن نبود و اصلاً امکان نداشت که مردم ایران بتوانند پیروز این میادین باشند. یادآوری این موارد لازم است چراکه انسان‌ها همواره در معرض غفلت و فراموشی قرار دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه دست قدرت خداوند همواره پشتیبان ملت ایران بوده است، گفت: ما همواره باید به صورت کمربسته به دنبال نصرت دین خدا باشیم. برای کسانی که مسئولیتی دارند؛ دورانی به اسم استراحت مطلق وجود ندارد چراکه طبق منطق پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تا وقتی که زنده هستیم؛ رزمنده‌ایم. رزمندگی در متن زندگی به رنگ بندگی است.

 این مسئول در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر و همچنین ۴۲۰ شهید شهرستان فریمان به وظیفه خود عمل کردند؛ ما هم باید عامل به وظایف خود باشیم، درست مانند شخصیت حضرت زینب کبری (س). ایشان وقتی که پس از واقعه کربلا قافله‌سالار شدند عامل به تکلیف بودند.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به این مطلب که پرچم دین در طول تاریخ همواره دست به دست و در اهتزاز بوده، افزود: این اهتزاز و برافراشتگی باید همیشگی باشد. باید مراقب باشیم و ببینیم که پرچم را داریم به دست چه کسی می‌دهیم؟ چراکه پرچم باید در دست اهلش باشد و پرچمدار بایستی اهل صبر، بصیرت، ولایت، از خودگذشتگی و اخلاص باشد.

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی همواره بر منطق خدمت مخلصانه استوار بوده است و تا وقتی که این منطق در جریان باشد؛ پرچم جمهوری اسلامی ایران هم بالا خواهد بود، در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران وقتی که به ضد خودش تبدیل خواهد شد که مسئولانش طاغوتی شوند؛ یعنی لباس خدمت را از تن بیرون بیاورند و به جایش لباس اشرافی‌گری بپوشند و در نهایت از مردم فاصله بگیرند. مردم تا وقتی پای این پرچم مقاومت می‌کنند که کشور شاهد یکپارچگی باشد و کسی تافته جدابافته نباشد. نارضایتی وقتی اوج می‌گیرد که برخی افراد بخواهند ویژه‌خواری کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی همچنین تأکید کرد: گرچه در مسیر سال‌های پس از پیروزی انقلاب؛ گاهی جمهوری اسلامی ایران توسط برخی افراد نفوذی دچار اختلال‌هایی شده، اما در متن و بدنه عمومی جامعه؛ منطق پاکدستی و خدمتگزاری غلبه دارد.

این مسئول با بیان اینکه تهاجم همه جانبه و جنگ ترکیبی دشمن تزلزل ایمان مردم، مثل حجاب و سایر باورها، و امید را هدف قرار داده است، اظهار داشت: آن‌ها به دنبال این هستند که در پوشش شعاری مثل زن، زندگی، آزادی بی‌حیایی و بی عفتی را بین مردم ترویج دهند. امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمش بالاست و به همین جهت هزاران تریبون، میکروفون و فرستنده از اقصی نقاط دنیا برای پمپاژ یأس و ناامیدی مردم ایران فعالیت دارد.

یوسفعلی‌زاده ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درباره عبور کشور از سختی‌ها، در ادامه یادآور شد: حدود ده سال قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی اشاره داشتند که در دامنه و کمرکش کوه برای رسیدن به قله قرار داریم؛ بر همین اساس نباید خسته و ناامید شد. بحمدالله بدنه اصلی دوستداران انقلاب، چه در داخل و چه خارج از ایران، این منویات را نصب‌العین خود قرار دادند و ما از آن مسیر عبور کردیم.

وی در تکمیل صحبت‌های خود گفت: چند روز پیش طی دیداری که شرکت‌کنندگان در بیست‌وچهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، ایشان با اشاره به عبور کشور از گردنه‌ها و مسیر‌های سخت در حرکت به سمت قله‌ها، گفتند: «ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در تشریح و تبیین نشانه‌های نزدیکی به قله از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر بخواهیم این نشانه‌ها را فهرست کنیم؛ در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی اعم از حوزه‌های دفاعی، اقتصادی، خدمت‌رسانی، علم و فناوری می‌توانیم ده‌ها مصداق نرا شان دهیم که تفاوت امروز کشور ایران با وضعیت ۴۵ سال گذشته؛ یک تفاوت از زمین تا به آسمان است. در این سال‌ها ایران پیشرفت کرده و قدم‌های بسیاری برداشته شده. آن کسانی که دیروز می‌خواستند حکومت ایران تغییر پیدا کند؛ امروز خودشان و ماهیت حکومتی‌شان در حال تغییر است. دشمنان جمهوری اسلامی ایران گمان نمی‌کردند که ایران بتواند از کمند تحریم‌های کمرشکن برجامی عبور کند و به عضویت پیمان‌های بین‌المللی مثل بریکس دربیاید.

وی ضمن اشاره و گرامیداشت ایام پیاده‌روی اربعین حسینی و دسیسه دشمنان برای به حاشیه راندن این مراسم عظیم و بین‌المللی در ادامه یادآور شد: نظام سلطه قصد داشت با درگیرسازی بین دو ملت ایران و عراق، بین‌شان فراق ایجاد کند، اما با برپایی اربعین حسینی با محوریت امام حسین (ع) همه دور هم جمع شدیم. کسانی که دیروز با فتنه‌انگیزی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به جان یکدیگر افتاده بودند؛ امروز جان خود را با هم فدای دین می‌کنند.

یوسفعلی‌زاده همچنین بیان داشت: همه این اتفاقات از برکات هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرزندان انقلابی آن‌ها مثل سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی»، «شهید ابومهدی المهندس» و هزاران شهید جهان اسلام است. این اقدمات باعث شد که مرز‌های جغرافیایی نظام جمهوری اسلامی در اقصی نقاط کشور‌های جهان اسلام گسترش یابد و ایران در آن مکان‌ها نفوذ پیدا کند.

این مقام مسئول در پایان صحبت خود ضمن اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که به نامزد یا کاندیدی رأی می‌دهند؛ باید در انتخاب خود دقت کنند و مراقب باشند تا فردی که به واسطه انتخاب آن‌ها راهی مجلس می‌شود؛ خادم باشد. در این عرصه باید از انتخاب افرادی که جنس‌شان آماده خدمت نیست پرهیز کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار