خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

پیشرفت‌های اقتصادی ما باید عدالت محور باشد/ خصوصی سازی به معنای درست آن باید محقق شود

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: باید تلاش کنیم تا پیشرفت‌های اقتصادی ما عدالت محور باشد چرا که اساسی‌ترین آرمان جمهوری اسلامی، عدالت است و باید برای تحقق آن با تمام وجود تلاش کنیم.
کد خبر: ۹۵۳۶۹۶۳
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار با وزیر اقتصاد و هیئت همراه، ضمن تقدیر و تشکر از حضور در بازار اظهار کرد: نقاط مثبتی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت اشاره و تبیین کردند، قابل تقدیر است.

وی افزود: دولت در عرصه اقتصادی حرکت پر تلاشی داشته و دارد و با وجود تمام اقدامات صورت گرفته در بخش رسانه‌ای نیازمند یک تبیین و تحلیل درستی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مردم برای بررسی وضعیت اقتصادی به زندگی روزمره خودشان نگاه می‌کنند بنابراین لازم است تا عوامل و شرایطی که در دوران گذشته وجود داشته به خوبی برای مردم تبیین شود؛ معیشت مردم و چرخش زندگی روزمره آنها جزء دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده و هست و انتظار ما این است که برای رفع مشکلات این حوزه برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه اتفاقات مبارکی در زیر ساخت‌ها رخ داده که امیدواریم به صورت محسوس خود را در بازار نشان دهد؛ عنوان کرد: نبض تپنده دولت بحث اقتصاد است و باید خیلی قوی عمل کند.

شعبانی موثقی مدینه عادله همان شاخصه‌های اقتصادی است و دستاوردها و موفقیت‌های بسیاری در این مدت کسب شده اما همه پیشرفت‌ها و توسعه های اقتصادی ما عدالت محور نبوده و لازم است که به این مسأله مقداری توجه شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا پیشرفت‌های اقتصادی ما عدالت محور باشد چرا که اساسی‌ترین آرمان جمهوری اسلامی، عدالت است و باید برای تحقق آن با تمام وجود تلاش کنیم، ابراز کرد: یکی از شاخصه‌های مردمی بودن دولت، حضور بین مردم و صحبت بدون واسطه با مردم است، اما باید نسبت به راهکارها و روش‌هایی که مسئولان در آن مردم را بازوی اصلی پیشرفت قرار دهند توجه شود و یکی از عوامل پیشرفت ما استفاده از مردم در عرصه نقش‌آفرینی اقتصادی است.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه خصوصی سازی به معنای درست آن باید محقق شود چرا که یک بخش آن قابل تامل است و می‌شود در مورد آن تفکر کرد، گفت: در سال‌های گذشته گاهی اوقات به اسم خصوصی‌سازی اشتباهاتی رخ داد که منجر به تبعیض شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در بحث مسکن دولت، مردم و بخش خصوصی را فعال نکند ساخت 4 میلیون مسکن محقق نمی‌شود و برای رفع این مشکل نیازمند برنامه ریزی و طراحی جدی هستیم.

شعبانی موثقی بیان کرد: استان همدان دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف همچون کشاورزی و گردشگری است و در زمینه کشاورزی استان با مشکل آب مواجه است و در زمینه صنعت نیازمند حمایت جدی از سوی استان و تولیدکنندگان هستیم.

وی با بیان اینکه مباحث و ساختارهای اقتصادی دست و پای مدیران را بسته است، ابراز کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی در استان وجود دارد که نزدیک به ۱۰ سال تعطیل است و با مشکلات بانکی روبرو هستند که برای رفع  آنها نیازمند حمایت جدی مسئولان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات