سوژه های خبری باید جذاب و راهگشا باشد

مطهره جهانی گفت: سوژه های خبری برای تهیه گزارش باید مفید و راهگشای مشکلات مردم در ابعاد گوناگون باشد.
کد خبر: ۹۵۳۶۷۹۸
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

به گزارش پایگاه خبری بسیج استان سیستان و بلوچستان، مطهره جهانی در کارگاه سوژه یابی و مستند سازی با موبایل در زاهدان با اشاره به اینکه خبرنگاران باید مطالب را با درایت منتشر کنند، افزود: خبرنگاری شغل حساسی است و این حرفه نیاز به آموزش دارد.

وی هدف از برگزاری کارگاه سوژه‌یابی را ارتقا سطح دانش و علم خبرنگاران در این منطقه عنوان کرد و افزود: سوژه‌یابی در رسانه‌های خبری یکی از محوری‌ترین مباحث است، به گونه‌ای که کل فرایند فعالیت‌های رسانه‌ای تحت تاثیر آن قرار دارد.

جهانی با بیان اینکه رسالت اصلی یک خبرنگار تهیه خبر و انتقال درست آن به مخاطب است، گفت: امروزه سوژه‌های مختلف در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف وجود دارد، اما توجه بیشتر به مباحثی که معضلات اصلی یک شهر یا منطقه به شمار می‌رود، ضروری است.

وی ادامه داد: نگاه به موضوعات و سوژه‌ها نیازمند تنوع و خلاقیت است تا بیان چالش‌های متعدد به اَشکال مختلف بیان شده و انعکاس داده شود.

کارشناس ارشد جامعه شناسی با اشاره به اهمیت نوآوری و خلاقیت در فضای تولید خبر و گزارش ادامه داد: نگاه کلیشه‌ای و روزمرگی، آسیب یک رسانه است، رسانه جذابیت و تازگی را می‌طلبد و یک خبرنگار باید پاسخگوی این مطالبه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار